איך להעביר 12 שעות במדינה של מרקש?

תוכן עניינים

אם הזמן שלכם במרקש מוגבל ואתם רוצים לנסות להנות מהעיר כמה שיותר ולהעביר את הזמן
בצורה יעילה – זהו המדריך בשבילכם.

ניתן למצוא המון אטרקציות בין קירות העיר העתיקים במדינה של מרקש.

9:00 - 10:00 - התחילו את היום במוזיאון Dar Si Said

אחרי ארוחת בוקר טובה במלון או בריאד שלכם, התחילו את היום במוזיאון Dar Si Said. הגעה למוזיאון בשעת הפתיחה תאפשר לכם להנות מהמיצגים לפני שהקהל הגדול מגיע. המוזיאון היה בעברו ארמון כך שתוכלו להתרשם מהעיצוב שלו לפני כניסתכם למוזיאון.

חללי הפנים מרשימים לא פחות, ומציגים את העבודה המצוינת של אומנים מרוקאים. הפריטים המוצגים במוזיאון מכילים: פרטי אומנות עשויים מעור, שטיחים, תכשיטים, נשקים ופריטים רקומים. 

שימו לב שהמוזיאון סגור בימי שלישי. מחיר כניסה למוזיאון הוא כ-70 דירהם.

מיקום

שעות פתיחה

כל יום משעה 9:00 עד 12:00 בצהריים ומשעה 15:00 – 18:00

מחיר

70 דירהם

מוזיאון Dar Si Said

10:00 - 11:00: גלו את יופיו של ארמון Bahia

ארמון Bahia הוא עוד דוגמא נהדרת לארכיטקטורה והעיצובים של התרבות המרוקאית. בתקופת המאה ה-19, הארמון והגנים שלו נבנו במשך 14 שנים. הוא נועד להיות הארמון היפה ביותר שקיים.

משולב באלמנטים מרוקאיים ואיסלמיים, כמעט כל משטח מהרצפה עד לתקרה מעוטר בקשתות. ההרמון, עם חלונות הוויטראז' ולוחות המשי העדינים, הוא גולת הכותרת.

מיקום

שעות פתיחה

יום שישי: 8:00 – 17:00
שאר השבוע: 9:00 – 16:30

מחיר

10 דירהם

ארמון Bahia

11:00 - 12:00: תהנו מיופיו של מסגד Koutoubia והירגעו בפארק Cyber

הצריח המתנשא של מסגד Koutoubia הגדול הוא אחד הסמלים המוכרים ביותר של מרקש. אומנם, מבקרים שאינם מוסלמים לא יכולים לבקר במסגד, זה מקום מצוין לקחת תמונות נפלאות של המסגד המרשים הזה. זהו הבניין הגבוה ביותר במרקש.

צאו לביקור קצר של 5 דקות בפארק Cyber ותהנו מצילם של העצים, הביטו במזרקות, לכו לצד קטעים של חומות המדינה הישנות, וראו את Bab Nkoub, אחד השערים הגדולים לתוך המדינה.

מסגד Koutoubia

12:00 - 12:45: חזרו אחורה בזמן ב-Musee de Mouassine - מוזיאון המוזיקה

לכו ישר ברחוב Rue Jbel Lakhdar, המשיכו ישר עד ששם הרחוב משתנה, ועד שתגיעו ליעד שלכם – Musee de Mouassine. שביל צר מוביל לדלת קטנה שמסתירה את הפנינים האדריכליות והאומנתיות שבפנים. 

חקרו את הבית הקטן המשוחזר מהתקופה הסעדית, עם עץ צבוע, ותצוגה של פריטים ברברים מסורתיים.

מיקום

מחיר

30 דירהם

מוזיאון Musee de Mouassine

12:45 - 14:00: ארוחת צהריים במסעדת Le Jardin

במרקש יש המון מסעדות מצוינות שאפשר להנות בהן מארוחת צהריים טובה לפני שממשיכים בטיול. עבור חוויה רגועה ומסורתית, מסעדת Le Jardin היא אופציה מעולה. 
המסעדה היא נווה מדבר נסתר של צמחייה עבותה, המציעה הפוגה שלווה מהמולת המדינה.

הכניסה למסעדה היא דרך בניין מהמאה ה-16 בו תוכלו למצוא איזור אוכל יפהפה. המסעדה מגישה אוכל מרוקאי אותנתי ומספר מנות אירופאיות, אז למה לא להזמין מנת קוסקוס או טאג'ין טוב?

14:00 - 14:30: תהנו מצילומים ב-Maison de la Photographie

לאחר ארוחת הצהריים תוכלו להנות מתערוכת צילומים ב-Maison de la Photographie. למרות המגוון הרחב עם בערך ב-10,000 תמונות, גלויות ועוד – רוב המבקרים לא צריכים יותר מחצי שעה בכדי להנות מהמוזיאון.
התמונות מראות חיים מעניינים שקרו במרוקו לאורך השנים.

מיקום

שעות פתיחה

מדי יום משעה 9:30 – 18:00

מחיר

50 דירהם

לילדים מתחת לגיל 15 הכניסה חינם

מוזיאון maison de la photographie

14:30 - 15:15: למדו על היסטוריה דתית ב-Madrasa Ben Youssef

Madrasa Ben Youssef זהו בית ספר דתי מהמאה ה-14. (מדרסה בערבית: בית ספר). בית ספר איסלמי חשוב עד שנת 1960, כיום הוא פתוח לציבור הרחב לבקר בו. כנסו אל תוך החדרים הקטנים בו תלמידים היו מבלים שעות ולומדים את הקוראן. התפעלו מאריחי הנוי, עבודות העץ והשיש בחצר הפוטוגנית.

מלבד היותו חשוב מאד בהיסטוריה המרוקאית, Madrasa Ben Youssef הוא הבניין הגדול ביותר מסוגו בכל מרוקו.

מיקום

שעות פתיחה

כל יום משעה 9:00 – 18:00

מחיר

10 דירהם

Madrasa Ben Youssef

15:15 - 17:00: ביקור בשוק המקומי וארכיטקטורה מימי הביניים

חזרו אחורה למסעדת Le Jardin, לאיזור El Baroudiyine ותראו את הפונדוקים של פעם ממלאים את הרחוב. מקומות לינה מימי הביניים לסוחרים מטיילים ולבעלי החיים שלהם, נכסים אלה שימשו סוחרים שנסעו לשוק של מרקש ולכיכר המרכזית. בעלי חיים כמו חמורים וגמלים ישנו על הרצפה.

לפונדוקים היו מזרקות בשביל להשקות את בעלי החיים והם שימשו גם כמקום אחסון. אנשים ישנו בקומות שמעל. הפונדוקים כללו בדרך כלל עיצובים ותפאורה מעוטרים.

למרות שרבים מהם עברו שימוש מחדש היום, זה עדיין מעניין לראות את הבניינים האלה שהיה להם כל כך הרבה סיפורים מעניינים לספר אם הקירות שלהם יכלו לדבר.

שוק Rue Mouassine

הסתכלו על המבחר הענק של סחורה לאורך שוק Rue Mouassine, אולי תעצרו אפילו להתמקח קצת אם מצאתם משהו שתפס לכם את העין. מבגדים ונעליים מסורתיים למנורות מדליקות, תבלינים, יש המון מה לראות.

קחו תמונה של המזרקה Mouassine, מזרקה ציבורית מעוצבת שבעבר שימשה את המקומיים למי שתייה.

17:00 - 19:00: לספוג את האנרגיות של ג'מע אל פנא

הגיעו לכיכר המרכזית של מרקש, ג'מע אל פנא, היכן שמקסמי נחשים וקופים מופיעים עבור ההמונים, ובו נשים מציעות עיצובי חינה מורכבים. אתם יכולים גם לקחת טיול בכרכרה עם סוס לשעה או שעתיים סביב המדינה.

יש המון מסעדות בהן תוכלו להנות מארוחת ערב טובה, ממוקמות על גגות הבניינים שמשם ניתן לתצפת על הכיכר שמשנה את פניה כאשר הערב יורד.

ג'מע אל פנא

כשאתם מסיימים את ארוחת הערב, הגיעו ללב הכיכר. מוזיקה אותנטית ממלאה את המקום עם רקדנים ומופעי רחוב. אנשים לובשים תלבושות מסורתיות משוטטים בין ההמונים, בתקווה לקבל טיפים מתצלומים, והמרוקאים מקשיבים בהתלהבות למספרי סיפורים ולקוסמים. 

עם היסטוריה, תרבות, דת, בידור וקצת טבע, יום במרקש בטוח יהיה יום שנזכור להרבה זמן לאחר מכן.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);