מזג אוויר במרוקו בנובמבר 2024

תוכן עניינים

מרוקו היא יעד פופולרי לתיירות בכל ימות השנה, אך נובמבר הוא אחד החודשים הטובים ביותר לבקר בה. מזג האוויר בנובמבר במרוקו הוא מתון, עם טמפרטורות יומיות ממוצעות של 15-20 מעלות צלזיוס. הלילות קרים יותר, עם טמפרטורות ממוצעות של 5-10 מעלות צלזיוס. השמיים בדרך כלל בהירים, והחורף הוא עונה יבשה יחסית במרוקו.

אם נורא לכם בא לכם חופשה אך חוששים ממזג אוויר חורפי וגשום – מרוקו היא יעד מצוין בתקופה זו בשנה. מזג אוויר במרוקו בנובמבר קריר יותר בהשוואה לשאר חודשי השנה וכמות התיירים פחותה משמעותית כך שלא תצטרכו להתעקב בתורים ארוכים ומייגעים.

מזג אוויר במרוקו בנובמבר

אל תתנו לקור להפחיד אתכם מכיוון שמזג האוויר במרוקו בתקופה זו בשנה נעים ולא קר מדי. 

הטמפרטורות משתנות בהתאם לאזור במרוקו. באזורים ההרריים, הטמפרטורות נמוכות יותר מאשר באזורי החוף. בהרי האטלס, הטמפרטורות הממוצעות בנובמבר נעות בין 10 ל-15 מעלות צלזיוס. באזור החוף, הטמפרטורות גבוהות יותר, ויכולות להגיע ל-25 מעלות צלזיוס בימים חמים במיוחד.

נובמבר הוא זמן טוב לטיול במרוקו, מכיוון שהטמפרטורות נוחות ולא חמות מדי. זהו גם זמן טוב לבקר בערים הגדולות של מרוקו, כגון קזבלנקה, רבאט ומרקש, מכיוון שהן פחות עמוסות תיירים.

כמובן חלק מהאיזורים במרוקו קרים יותר לכן כדאי לתכנן מראש את הטיול ולהכיר זאת. באיזורים הדרומיים יותר של מרוקו כמו מרקש והסביבה חמים יותר לאורך היום לעומת איזורי הרי האטלס והצפון הרחוק שם קר יותר באופן משמעותי.

מזג אוויר במרוקו בנובמבר

מה ללבוש במרוקו בנובמבר

מרוקו היא מדינה בעלת אקלים מגוון, ולכן חשוב להתאים את ההלבשה בהתאם למקום שבו אתם מתכננים לבקר. מומלץ להביא בגדים נוחים וקלים ולהתלבש בשכבות.

תמיד מומלץ לקחת איתכם תיק כאשר אתם יוצאים לטייל במידה ותרצו להוריד שכבת לבוש אחת ולא להיסחב איתה לאורך היום, לאחסן בקבוקי מים, אוכל ושאר הדברים שחשובים לכם לאורך הטיול.

  • חולצות: חולצות קצרות או ארוכות, עשויות מכותנה או מבד טבעי אחר, שיאפשרו לעור לנשום. ניתן להביא גם חולצות טריקו או חולצות פולו, לימים קצת יותר קרירים.
  • מכנסיים: מכנסיים קצרים או ארוכים, עשויים מבד קל ונוח, כגון כותנה או ג'ינס. ניתן להביא גם מכנסיים קלילים או חצאיות, לימים קצת יותר חמים.
  • נעליים: נעליים נוחות, כגון נעלי ספורט או נעלי טיולים קלות.
  • כובע: כובע לראש, להגנה מפני השמש.
  • משקפי שמש: משקפי שמש, להגנה מפני השמש.
  • קרם הגנה: קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה, להגנה מפני השמש.

 

בלילה

בלילה, הטמפרטורות במרוקו בנובמבר נעות בין 5 ל-10 מעלות צלזיוס. לכן, מומלץ להביא בגדים חמים יותר, שיחממו אתכם בלילה.

  • מעיל או סוודר: מעיל או סוודר, לימים קצת יותר קרירים.
  • כובע: כובע לראש, להגנה מפני הקור.
  • צעיף: צעיף לצווארון, להגנה מפני הקור.
  • כפפות: כפפות לידיים, להגנה מפני הקור.

פסטיבלים במרוקו בנובמבר

יום העצמאות המרוקאי

יום העצמאות המרוקאי הוא יום חג לאומי במרוקו, הנחגג ב-18 בנובמבר.  בשנת 1956, קיבלה מרוקו את עצמאותה מצרפת לכן תצפו לראות חגיגות, זיקוקים ואירועים שנועדו על-מנת לחגוג את המאורע החגיגי של מדינת מרוקו.

חשוב לדעת שבתאריך זה, 18.11, משרדים ציבוריים ואתרים היסטוריים סגורים.

מה לעשות במרוקו בנובמבר

אם החלטתם שחודש נובמבר הוא מצוין עבורכם לטייל במרוקו כי לא חם מדי אבל גם לא קר בהשוואה למדינות אחרות באירופה – המשיכו לקרוא. חודשי החורף מעולים למי שמחבב מזג אוויר נעים ואפשר להנות מכמות מועטה של תיירים שמבקרים במדינה.

תוכלו לבקר במדבר הסהרה, לשוטט במדינה (העיר העתיקה) של מרקש, לצאת לטיול רגלי בהרי האטלס ולחוות נופים מהממים שמיוחדים לתקופה זו בשנה. 

גשם זה דבר שכדאי לקחת בחשבון, לכן נצלו את ההזדמנות וכנסו לאחד מבתי הקפה והמסעדות הקרובים אליכם. אופציה נוספת היא לקחת שיעורי בישול בתכנון מראש בימים שאתם יודעים שמזג האוויר לא יהיה לטובתכם ולתאם שיעור בישול במקום סגור.

מה לעשות במרוקו בנובמבר​

מקומות מומלצים לבקר במרוקו בנובמבר

אסילה

אסילה, העיירה הקסומה שצמחה לחופה של מרוקו, אינה רק נווה מדבר לתיירים, אלא מקדש לאמנות שפועם חיים. בכל חודש יולי היא הופכת לבמה בינלאומית עבור אמנים מכל העולם שמגיעים לפסטיבל האמנות של אסילה. הקירות העתיקות של העיר הופכות אז ליצירות ענק, כשציורים צבעוניים ומלאי חיים מתפרשים לאורך הסמטאות והחומות.

נובמבר החמים, עם שמש נדיבה ואוויר קריר, הוא הזמן המושלם להסתובב ולגלות את היופי הרב של אסילה. מעבר ליצירות העכשוויות, כדאי לחזור בזמן אל המאה ה-15 ולטייל לאורך החומות המרשימות. מגדל אל-חמרה, ניצב מאז גילומה כלוחם אמיץ, שומר על סודות העבר.

ביקור בכנסיית סן ברטולומה מוסיף נופך מיוחד לטיול. אחת מהכנסיות הבודדות במרוקו שעדיין משמיעות קול פעמונים ביום ראשון, הכנסייה היפהפייה משלבת סגנון ספרדי-מורי נבנתה בשנת 1925. יש אפשרות לסיור קצר עם הנזירות החביבות.

ואין טיול במרוקו שלם בלי שוק שוקק. בימי חמישי, שוק אסילה מתעורר לחיים. אווירה נינוחה ורגועה שונה כל כך משווקים אחרים במדינה, והמבחר העשיר של פריטי מלאכת יד ממקומיים מוכשרים – כלי חרס מעודנים, שטיחים צבעוניים, תכשיטים עדינים – עלול להשאיר אתכם עם שקית מלאה ולב מרחף.

מזג אוויר במרוקו בנובמבר, עם השמש החמימה והבריחה מהקור שבחצי הכדור הצפוני, הוא תקופה נפלאה לביקור. אז תנו לאסילה, עם האומנות הפועמת שלה, הצלילים הערביים והקסם המרוקאי, לכבוש אתכם. בואו ותיהנו, תתפעלו, ותחזרו הביתה עם לב חם וכמיהה לחזור לעולם שכולו יצירה.

אסילה מרוקו בנובמבר

טטואן

אומנם היא לא מהערים המוכרות ביותר במרוקו, טטואן פורחת בשקט כיהלום סמוי. כעיר הנמל השנייה בגודלה למדינה לחופי הים התיכון, היא שוזרת בה יופי עוצר נשימה עם לב פועם של תרבות מרוקאית אותנטית.

אם המסע שלכם מביא אתכם לטטואן בחודש נובמבר, נצלו את היום בצורה הטובה ביותר ותחקרו את העיר המרשימה הזו. צאו לסיור רגלי במדינה העתיקה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, והתמסרו לארכיטקטורה המסורתית המרהיבה.

תושבי העיר החביבים ישמחו לשתף אתכם בכישוריהם, להדגים את המלאכה העתיקה ולספר סיפורים על אומנותם. מהצורפים המהפנטים אל מעבדי העורות המיומנים, המדינה היא חגיגה של יצירה עדינה ופריטים בוהקים.

לצלילה עמוקה יותר אל המסורות, ההיסטוריה האמנותית והתרבות העשירה של הקהילה המקומית, מסלולכם יוביל אתכם אל המוזיאון האתנוגרפי המרתק. שם תגלו אוסף עשיר של חפצים המשמשים בחיי היומיום, דוגמאות לעיטורים ועיצוב פנים, יצירות אמנות ועוד, כולם נפרשים לפניכם כדי לספר את הסיפור המרתק של האנשים הנפלאים של מרוקו.

אז שכחו מכל התוכניות השגרתיות, תנו לטטואן להפנט אתכם בריח תבלינים ובחום האנושי של תושביה. תופתעו לגלות מקום חדש ומרתק שכדאי לאחרים להכיר.

טטואן בנובמבר

שכחו ממה שאתם חושבים על מרוקו בתקופת החורף – זו תקופה מדהימה לאנשים שרוצים לחוות את מרוקו בצורה אחרת ולראות נופים אחרים ממה שהתרגלתם לראות ולהכיר שכן מרוקו ידועה בעיר כמדינה חמה מאד עם נוף מדברי.

מזג אוויר במרוקו בנובמבר הוא עבור רבים מושלם, לא קר מדי ולא חם מדי. אז בפעם הבאה שעולה לכם יעד להגיע אליו בחורף, קחו בחשבון גם את מרוקו כי יש לה בהחלט מה להציע בתקופה זו בשנה.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);