האם מרוקו בטוחה לישראלים? חשוב לדעת לפני שנוסעים

תוכן עניינים

האם מרוקו בטוחה לישראלים? שאלה חשובה שכל מטייל שאל את עצמו בזמן תכנון הטיול שלו. 
"האם כדאי ללכת?" "אולי אני אשאר בבית ופשוט אסתכל בתמונות בגוגל?" "שמעתי כל מיני סיפורים, אולי כדאי לי פשוט להישאר בבית ולבחור יעד אחר." אל תקשיבו לסיפורים, פשוט צרו סיפור משלכם עם חוויות ייחודיות לכם וקראו את הטיפים הבאים איך להנות בצורה המושלמת ממרוקו מכל דקה בטיול שלכם ללא לחצים ודאגות.

האם מרוקו בטוחה לישראלים?

מרוקו היא מדינה יפהפייה עם היסטוריה עשירה ופלאי טבע מהממים. אבל אתם צריכים לקחת בחשבון שמרוקו היא עדיין מדינה מוסלמית וזה אומר שהיא מאד שונה ממדינות מערביות. קחו את זה בחשבון וכבדו את התרבות וחוקי המקום. 

האזרחים המרוקאים הם מאד מסבירי פנים ונחמדים מאד לתיירים. הם ישמחו לעזור לכם בכל סיטואציה באהבה, אך באיזורים היותר תיירותיים תוכלו למצוא סוג שונה של אנשים, כאלה שירצו יותר את הכסף שיש לכם בכיס. היזהרו מרמאויות ומכאלה שמתיימרים להיות מדריכים שיראו לכם את המקום. 

ברגע שהם יראו שאתם קצת אבודים ומחפשים משהו, יהיו כאלה שיציעו עזרה. כמובן, יש כאלה שישמחו לעשות זאת אך בדרך-כלל הם יבקשו תשלום ברגע שתגיעו למקום. 

פשוט הימנעו מקשר עין והתעלמו מהם, הם כבר יעזבו אתכם. אל תיכנסו לשיחה עם האנשים האלה ואם הם עדיין ממשיכים להציק לכם תאיימו שתחייגו למשטרה. הם כבר יבינו לעזוב אתכם.

אתם התיירים, אתם אלה שמכניסים כסף למדינה והמשטרה מאד לא סובלנית כלפי אזרחים מרוקאים שמטרידים או מבצעים פשעים כלפי תיירים והאזרחים יודעים זאת.

שפשוואן

מעוניינים באטרקציות וטיולים במרוקו?

הכירו את מרוקו לעומק מנקודת מבט של מקומי!
השאירו פרטים בטופס

האם מרוקו בטוחה לישראלים?

מרוקו באופן כללי מדינה די בטוחה למטיילים מערביים אבל צריך לקחת בחשבון כמה נהלי בטיחות. כייסים וחטיפת תיקים מהיד הם לצערנו הרב חלק מהפשעים שעלולים לקרות. גנבים בדרך-כלל מנסים לגנוב מתיירים בגלל שהם יודעים שכנראה יש עליהם חפצים יקרי ערך וכסף.

עוד משהו שכדאי להכיר זה רמאויות ונוכלים. מרמאות פשוטה ברחוב לנוכלות באינטרנט ובאימייל, מטיילים צריכים להיות ערניים ולשים לב מתי יש משהו שלא מסתדר.

כדאי לסגור את החופשה שלכם עם סוכנות מוכרת שיש עליה המלצות. אל תסתכנו עם הצעות שנשמעות מפתות מדי בגלל המחיר הנמוך כי בסוף תשלמו על זה הרבה יותר.

ממה להיזהר במרוקו?

פשעים כמו כייסות וגניבת רכבים תפסו תאוצה במרוקו בשנים האחרונות. פשעים אלו קורים בדרך-כלל באיזורים תיירותיים, בחופים ולפעמים בפקקי תנועה.

אחד מהפשעים הנפוצים ביותר זה חטיפת התיק או הארנק ומיד הפושע בורח בריצה או בנהיגה על אופנוע או רכב. השתדלו להיות עם התיק על רצפת הרכב כאשר אתם ברכב או במונית והחלון פתוח כך שכל מי שעובר עם אופנוע לא יוכל לחטוף לכם אותו דרך החלון.

ובשביל קצת להרגיע אתכם – אחוז הפשיעה במרוקו ירד ב-30% בשנת 2022 אז אפשר להיות רגועים.

הונאות נפוצות במרוקו

בגדול, כל מה שפושעים מרוקאים רוצים מכם זה את הכסף שלכם וזו הסיבה שהונאות הרבה יותר נפוצות באיזורים פופולריים ותיירותיים.

היזהרו מאנשים שניגשם אליכם ומציעים עזרה או שירות, כי יכול מאד להיות שהם יבקשו כסף על משהו שלא רציתם מלכתחילה. הונאה נוספת היא אדם המתיימר להיות מדריך.

זה בעצם קורה כאשר מישהו ניגש אליכם ומציע את השירות שלו כמדריך בתמורה לעמלה. אומנם, בזמן ההדרכה שלו הוא יוביל אתכם לחנויות ומסעדות שהוא מקבל עבורם עמלות על כל דבר שאתם קונים בחנות.

כמו כן, ישנם סוחרים שנוטים לתמחר את המוצרים שלהם מאד יקר בגלל שהם רואים שאתם תיירים, לכן רצוי מאד להתמקח על המחירים ולא להתבייש להתעקש על המחיר שאתם חושבים מתאים. 
שימו לב שאתם מקבלים את המוצר ששילמתם עבורו ושלא ינסו להחליף לכם למוצר אחר.

כמו כן, היזהרו מהזמנות בסוכנויות נסיעות או תחבורה מכיוון שיש נותני שירות שמתמחרים יקר מאד או אפילו לא מספקים את השירות ששילמתם עבורו.

תעשו את המחקר שלכם וסגרו את הטיול עם חברה מוכרת. כאן זה המקום להזכיר שאנחנו מספקים שירותי תיירות בכל רחבי מרוקו עם תוכניות מותאמות אישית לכם.

מאלו שכונות כדאי להימנע מלבקר?

מרוקו באופן כללי מאד בטוחה לתיירים אבל יש איזורים שכדאי להימנע מלהגיע אליהם. באיזורים עירונייים כדאי להימנע משכונות שרמת הפשיעה בהן גבוהה.

זה בעיקר נכון בערים כמו: קזבלנקה, פס, סאלה ומקנס שיש בהן את אחוז הפשיעה הגבוה במדינה. בקזבלנקה שכונות שנחשבות ללא בטוחות הן:

  • Bernoussi
  • Bousbir
  • Derb Ghallef
  • Derb Milan
  • Hay Lalla Meryem
  • Hay Moulay Cherif
  • Sbata


בפס שכונות מסוכנות שיש בהן עוני רב ואחוז פשיעה גבוה הן:

  • Bendebab
  • Bensouda
  • Zouagha


במקנס למרות היותה אחת הערים הבטוחות ביותר כדאי להימנע מלהגיע לשכונות:

  • El Berj
  • Ain Chabiik

 

העיר סאלה נמצאת ממש מחוץ לרבאט ידועה ברמות הפשיעה שלה בעיקר בגלל הכייסים.
אם אתם מגיעים לסאלה, היו ערניים ושימו לב לסביבה שלכם.

האם מרוקו בטוחה לישראלים

שאלות נפוצות

יש מספר דברים שכדאי להימנע מהם בכדי שהטיול יעבור חלק וללא בעיות. בתור התחלה, חשוב מאד להתלבש בהתאם בעיקר במקומות דתיים.

לנשים כדאי מאד להימנע מללבוש מכנסיים קצרים או מחשופים אם אתן לא רוצות מבטים מיותרים. כמו כן, שמרו על כבוד התרבות והמנהגים של המרוקאים. אל תנסו להגיע לדיונים הקשורים לדת או פוליטיקה.

שמרו על נושאי שיחה קלילים וכיפיים. המרוקאים אנשים חמים ומסבירי פנים וכיף מאד לדבר ולצחוק איתם.

אומנם מרוקו מדינה מוסלמית אך למטיילים הישראלים לא צריך להיות שום חשש מלבקר בה. המרוקאים מודעים להיטב להיסטוריה הענפה של יהודי מרוקו והם מקבלים את כולם בברכה.

אם אילן היוחסין שלכם מגיע ממרוקו, תוכלו בכיף להעלות את הנושא ולספר על השורשים שלכם – המרוקאים נהנים מלשמוע סיפורים על יהדות מרוקו ויכול מאד להיות שיהיו כאלה שיספרו לכם על המשפחה היהודית שגרה לידם לפני המון שנים.

אין צורך להעלות את הסכסוך הישראלי פלסטיני בשיחה כי זה רלוונטי.

בהחלט. מרוקו בטוחה למטיילות אך רצוי לקחת מספר דברים בחשבון. ראשית, הימנעו מלבוש חושפני כי אתן עלולות לקבל מבטים מהתושבים וזה לא נעים.

שנית, השתדלו לא להיות לבד בשעות הלילה ובמיוחד לא באיזורים שאין בהם אנשים. אם אתן מרגישות לא בטוחות – אל תהססו לבקש עזרה מהתושבים בעיקר ממשפחות או מנשים.

האוכלוסיה המרוקאית חמה והם ישמחו לעזור אם תצטרכו עזרה או הכוונה למקום מסוים. הישארו באיזורים עם אנשים סביבכם והשתמשו ב-Google Map.

נוף מדברי במרוקו

לסיכום, מרוקו היא בהחלט מדינה בטוחה לטייל בה.

מרוקו ברובה הגדול מדינה בטוחה והפשעים שיש בה הם כמו בכל מדינה. צריך להפעיל הגיון בריא, להיזהר מאיפה שצריך ולהנות מהטיול.

אל תתנו לפחד להניע אתכם. תטיילו בכיף ולכו בגישה שרוב המוחלט של האנשים הם אנשים טובים שישמחו לעזור לכם ולהפוך את הטיול שלכם לטיפהל'ה יותר כיפי!

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);