רבאט: עיר של ניגודים, קסם והיסטוריה

תוכן עניינים

רבאט הממוקמת על האוקיינוס האטלנטי היא כיום עיר הבירה של מרוקו משנת 1912 בזכות השלטון הצרפתי. עיר הבירה של מרוקו לפניה הייתה פס ובשנת 1956 כאשר מרוקו קיבלתה את עצמאותה – הוחלט שעיר הבירה תישאר רבאט.

העיר רבאט היא אחת מהערים התיירותיות הפופולריות ביותר במדינה והיא בית ל-4.5 מיליון תושבים הנהנים מעיר מיוחדת, מודרנית וקסומה.

בשנים האחרונות, העיר לא מקבלת את תשומת הלב שהיא צריכה מתיירים שבוחרים לבלות ולטייל בערים כמו קזבלנקה ומרקש אך אנו ננסה להראות במאמר זה שכדאי מאד לבקר ברבאט ואולי לקבל טעימה שונה ממרוקו.

מזג האוויר ברבאט

ברבאט, מזג האוויר בדרך כלל מתון עקב מיקומה החופי על חופי האוקיינוס האטלנטי. הקיץ נהיה חם ויבש, עם טמפרטורות בין 24-30 מעלות. החורף נעים, עם טמפרטורות שברובן לא ירדו מתחת ל-10 מעלות צלזיוס.

ירידות גשם נפוצות יותר בחודשי החורף, בעיקר בין דצמבר לפברואר, אך בכלל, ברבאט יש מזג אוויר נעים המתאים לפעילויות בחוץ במהלך כל השנה מה שהופך את רבאט ליעד מבוקש למבקרים שמחפשים חווית מזג אוויר ים תיכונית.

אטרקציות ברבאט

ארמון המלך

ארמון המלך ברבאט, הידוע גם בשם "דאר אל מח'זן" (Dar al-Makhzen), הוא אחד מהמבנים המרשימים והמפוארים ביותר בעיר. הארמון הוא מקום מגוריו של מלך מרוקו ומשפחתו. בנייתו החלה בשנת 1864 ומאז הוא עבר שיפוצים והרחבות רבות והוא אחד מארמונות המלך שנמצאים במרוקו שנבנו לאורך השנים על ידי שושלת המלוכה.

הארמון משקף באדריכלותו את התרבות המרוקאית המסורתית והאמנות האיסלמית, והוא מכיל רבים מהמאפיינים המסורתיים של מבנים מרוקאים מסורתיים, כגון חצרות פנימיות, מרפסות עם קירות מקפלים ופרטי עיצוב מורכבים שניתן לראות בתוך ארמון המלך כי מבחוץ הארמון נראה צנוע למדי.

ארמון המלך ברבאט הוא אחד ממרכזי התיירות המרכזיים בעיר, והוא מקום שיש בו לבלות בהתרשמות מהקודש והפאר של המלוכה המרוקאית.

ארמון המלך ברבאט

המדינה של רבאט

המדינה של רבאט מכילה בתוכה מסגדים עתיקים, בתים וחנויות קטנות בכל רחבי המדינה. קל מאד להסתובב בה ולטייל בהשוואה למדינות אחרות שנמצאות בערים אחרות במרוקו. 

עיר הבירה של מרוקו ידועה מאד בשטיחים המרוקאים המסורתיים והמיוחדים שלה אך תוכלו למצוא גם מגוון רחב של מוצרים ומזכרות מיוחדים שתוכלו לרכוש ולקחת איתכם בחזרה לארץ. מעבודות אומנות שנעשות בעץ ומועברות מאב לבן, לתכשיטים מרשימים ודברי נוי לבית – תוכלו למצוא במדינה שלל פריטים.

המדינה נחשבת ללב הפועם ומרכז העיר של רבאט וכיף מאד לטייל בה ולהתרשם מהארכיטקטורה העתיקה והמבנים ההיסטוריים – עדות לעיר שיש בה מן העבר ומן העתיד.

קסבת אודייה

קסבת אודייה נמצאת משמאל לנהר בו רגרג(Bou Regreg) ולאורך החוף של האוקיינוס האטלנטי.
אתר היסטורי זה נבנה לראשונה על-ידי ח'ליפות אלומחד במאה ה-12.

הקסבה מכילה רחובות צרים יפהפיים, גנים בוטניים מהממים שאפשר לשוטט בהם ומוזיאון מעניין שיוכל להפוך את חוויית הביקור שלכם בקסבה למרתקת במיוחד.

הגנים בקסבת אודייה מיוחדים במיוחד ותוכלו להתרשם מארכיטקטורה מהממת, מזרקות, עצים ופרחים מלאי צבעים. הגן נחשב לאחד המקומות הפופולריים ביותר לתיירים לבקר בו.

טיול בגן יוביל אתכם למוזיאון התכשיטים הלאומי שמכיל בתוכו פריטים יקרי ערך שנעשו בעבודת יד לפני המון שנים ומציגים את התרבות העשירה והיפה של ממלכת מרוקו. כמו כן, במוזיאון ישנם פריטי לבוש ותכשיטים היסטוריים מכל רחבי המדינה.

קסבת אודייה רבאט

מגדל חסאן

אבו יוסף יעקוב אל מנסור שהיה הח'ליפה השלישית בשושלת המואחידון התחיל את הבנייה של המסגד במאה ה-12 והוא היה מיועד להיות המסגד הגדול ביותר בעולם אך פטירתו של אל מנסור עצרה את הבנייה.

מה שנותר ממלאכת הבנייה של המסגד הוא הצריח, 348 עמודים וקירות שעדיין לא סיימו את עבודתן. ועדיין זהו אחד המקומות הפופולריים ביותר לבקר בהם ברבאט.

המסגד ממוקם בקרבתו של נהר הבו רגרג וניתן לראות אותו מהעיר השכנה לרבאט, סאלה. כאשר יורדת החשיכה על העיר, המגדל מרשים ביופיו והוא זכר לעדות המרשימה וההיסטוריה הארוכה של מרוקו.

מגדל חסאן ברבאט

מאוזוליאום מוחמד ה-5

מבנה המאוזוליאום של מוחמד ה-5 נחשב למבנה מיוחד במינו שמציג את הארכיטקטורה המודרנית של מרוקו. המבנה מרהיב ביופיו והוא נבנה בשנת 1971 כזיכרון למלך מרוקו, מוחמד ה-5 ולאחר מכן, כזיכרון ל-2 בניו: המלך חסן ה-2 והנסיך מולאי עבדאללה. שלושתם קבורים במאוזוליאום.

המאוזוליאום הוא חלק ממגדל חסאן והוא נחשב לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בנייתו של המבנה ארכה 10 שנים, בין השנים: 1961-1971 ובנייתו נעשתה יחד עם 400 אומנים מרוקאים.

השילוב של ההיסטוריה הארוכה של מגדל חסאן יחד עם העיצוב והארכיטקטורה המודרנית של המאוזוליאום מוחמד ה-5 הם משהו להתפאר ולהתרשם ממנו. העיר רבאט ממשיכה להתפתח ולחדש את עצמה ויחד עם זאת, יודעת לשמור על המורשת התרבותית שלה.

קניות ברבאט

רבאט, עיר הבירה של מרוקו, היא יעד מעולה לאוהבי קניות ושרוצים לחוות את תרבות הקניות המרוקאית. בכל הקשור לקניות – לרבאט יש המון שווקים וקניונים לבחור מהם.

הנה חלק מהמקומות המומלצים שלנו למסע קניות ברבאט.

Mega Mall

זהו אחד מהקניונים הגדולים ביותר במרוקו ובכל יבשת אפריקה. הקניון נפתח בשנת 2005 ותוכלו למצוא בו מגוון רחב של מוצרים: מזכרות, ביגוד ואופנה, ריהוט לבית ועוד.

המחירים בקניון יחסית יקרים יותר מהממוצע, יש בו מספר קומות עם חנויות מותגים, מכון כושר לנשים, אתר סקי ועוד המון חנויות חדשות שתמיד נפתחות בו.

כמובן בקניון יש שלל מסעדות שתוכלו לבחור לאכול בהן, במיוחד אחרי הליכה של כמה שעות שאתם מסתובבים בקניון ומחפשים מה לקנות.

מרכז מסחרי Marjane

Marjane זו רשת של מרכזים מסחריים שנמצאת בכל רחבי מרוקו והיא כיום 22 במספר. החנויות ב-Marjane גדולות מאד ותוכלו למצוא שם מכשירים אלקטרוניים, ביגוד, אוכל, פלאפונים ועוד שלל דברים.

זהו לא המקום הפופולרי ביותר לתיירים ותוכלו למצוא שם בעיקר תושבים כך שייתכן ותמצאו שם פריטים זולים משמעותית מקניונים או מהשוק במדינה בה תיירים רבים מסתובבים.

חיי לילה ברבאט

רבאט, בהיותה עיר הבירה והתרבות של מרוקו והעובדה שיש בה תושבים רבים ממדינות אחרות מציעה חיי לילה טובים במיוחד. העיר מלאה בברים, מסעדות טובות ומועדונים שתוכלו לבלות בהם לכל אורך השבוע. 

קחו בחשבון ששתייה במקומות ציבוריים או תחבורה ציבורית אסורה בהחלט. עישון ברוב המקומות הסגורים אפשרי ואין עם זה בעיה.

תחבורה ברבאט

מונית

בין אם אתם במקנס, פס או טנג'יר – צורת ההתניידות הפופולרית ביותר במרוקו היא מונית. בכל עיר צבע המונית שונה וברבאט צבען של המוניות הוא כחול כהה.

את המוניות ניתן לעצור בכל מקום שאתם רואים אותם ברחוב. שימו לב שמחיר מונית גדולה לעומת קטנה יקר יותר. אם אתם לא קבוצה גדולה של אנשים, מונית קטנה תספיק לכם בהחלט. מחירי המוניות זולות מאד ושימו לב שנהג המונית מפעיל מונה.

כשתיכנסו למונית יכול להיות שיהיו אנשים נוספים שנכנסו לפניכם או שנהג המונית ינסה להעלות נוסעים בזמן הנסיעה שלכם על-מנת להרויחח עוד כמה דירהם בדרכו ליעד שלכם – זה נורמלי לגמרי.

 

רכבת חשמלית

מערכת הרכבת החשמלית בעיר מצוינת. ברכבת החשמלית יש 2 קווים שמחברים בין רבאט לעיר סאלה וניתן להגיע לכל מקום מבלי לדאוג לגבי מחירי המוניות, מיקוח או פקקים שקורים לעתים בעיר. 

יתרון נוסף לשימוש ברכבת החשמלית היא העובדה שהיא מרושתת במצלמות אבטחה, יש חיבור ווייפיי בחינם והתחושה שם בטוחה ונעימה יותר

מבחינת רכישת כרטיס לרכבת ישנן 2 אפשרויות: כרטיס רגיל שניתן לרכוש בקיוסקים או בתחנה עצמה, או כרטיס יומי שניתן לרכוש בסוכנות של הרכבת החשמלית.

הכרטיס הרגיל מעולה לנסיעה בודדת ליעד שלכם, מחירו 6 דירהם ווהא תקף לשעה מהרגע שהשתמשתם בו.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);