מזג אוויר במרוקו באוקטובר 2024

תוכן עניינים

המון תיירים מנסים להבין מתי הזמן הכי טוב לבקר במרוקו. אחד החודשים המומלצים ביותר לבקר במרוקו הוא חודש אוקטובר. מזג אוויר במרוקו באוקטובר מושלם בתקופה זו שכן הטמפרטורות לא גבוהות מדי ולא קר מדי.

בנוסף, יש הרבה פחות תיירים כך שאין תורים ענקיים באתרים ומקומות תיירותיים.

מזג אוויר במרוקו באוקטובר

חודש אוקטובר במרוקו מסמן את תחילת הסתיו והטמפרטורות יורדות בצורה משמעותית. הרבה יותר נעים לטייל במהלך היום בחוץ ועדיין להנות משמש טובה. הטמפרטורות במרקש נעות באיזור ה-25-32 מעלות במהלך היום וצונחות במעט במהלך הלילה.

הטמפרטורות בערי החוף מגיעות לאיזור ה-26 מעלות במהלך היום עם משבי רוח מרעננים כיאה לאיזור החוף של האוקיינוס האטלנטי. באיזור הרי האטלס מזג האוויר קריר יותר לקראת שעות אחר הצהריים ובשעות הלילה. באיזור מדבר סהרה הטמפרטורות גבוהות יותר וזו החלטה מצוינת לבקר שם בתקופה זו.

מזג אוויר במרוקו באוקטובר

מה ללבוש במרוקו באוקטובר

רוב הימים במהלך חודש אוקטובר חמים יותר לכן לבוש קיצי עדיין מומלץ במהלך היום. מכיוון שאוקטובר הוא תחילת הסתיו וטמפרטורות מתחילות לרדת – מומלץ מאד לקחת איתכם בגדים חמים לשעות הערב הקרירות או להגנה מפני הרוחות הקרירות באיזורי ערי החוף והרי האטלס.

מבחינת ביגוד כדאי לקחת ג'קט טוב, פוטר מחמם, ג'ינסים ארוכים וכל בגד שיחמם אתכם בשעות הקרירות יותר. אין צורך להגזים עם מעילים ענקיים וצעיפים – מזג אוויר במרוקו באוקטובר עדיין נוח.

שימו לב שבמדבר הסהרה הטמפרטורות צונחות יותר בצורה דרסטית בשעות הלילה כך שכדאי מאד להביא איתכם ג'קט מחמם למחנה שתשהו בו.

פסטיבלים במרוקו באוקטובר

פסטיבל התמרים

פסטיבל זה נערך כשלושה ימים בעיר ארפוד, עיר מרכזית לייצור וייצוא תמרים. מדי שנה לאחר גדיד התמרים נערך פסטיבל ססגוני עם תהלוכות, דוכני אוכל, מוזיקה, הופעות והכרזה של "מלכת התמרים". הפסטיבל נערך בדרך כלל בשבוע השלישי של אוקטובר תלוי בתאריך גדיד התמרים.

פסטיבל Taragalte

בסוף חודש אוקטובר חל פסטיבל Taragalte למשך 3 ימים באיזור מדבר הסהרה בעיירה מחמיד אל גיזלן (Mhamid el ghizlan) עם מוזיקה מתמשכת וחגיגות של המסורת המרוקאית. מבקרים יוכלו להנות מאומנים מכל רחבי העולם, הופעות וסדנאות שמטרתן להנציח את המורשת המרוקאית.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

פסטיבל Taragalte

פטסיבל MOGA מוזיקה אלקטרונית

בין התאריכים 4.10 – 8.10 יחול פסטיבל MOGA המפורסם בעיר אסווירה. זהו פסטיבל של מוזיקה אלקטרונית ומוזיקת גנאווה מקומית והוא מביא אליו אומנים רבים מכל רחבי העולם ומבלים רבים שנהנים מאחד מפסטיבלי המוזיקה האלקטרונית הטובים ביותר שיש למרוקו להציע!

הפסטיבל התחיל בשנת 2016 והוא נקרא MOGA כקיצור לשמה השני של אסווירה שניתן לה על-ידי השלטון הפורטוגלי, מוגדור, לפני מאות שנים.

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

פסטיבל MOGA

מה לעשות במרוקו באוקטובר

זוהי תחילתו של הסתיו במרוקו וזה הזמן המושלם לבקר במידה ואתם סובלים מאד מחום. מזג אוויר במרוקו באוקטובר נוח מאד כך שלא תסבלו במיוחד מגלי חום. חודש אוקטובר מציע מספר פסטיבלים שתוכלו לבקר בהם – פסטיבלי מוזיקה או פסטיבלי תרבות ומורשת מרוקאית שרק יוסיפו לטיול שלכם.

הטמפרטורות הנוחות יאפשרו לכם לשוטט בכיף במדינות של כל עיר ועיר, לקחת טיול גמלים לאורך החוף של אסווירה, טיול ג'יפים באיזור מדבר הסהרה או להרפתקנים שביניכם – טיולי הליכה בהרי האטלס והגעה לנקודות תצפית מהממות.

תוכלו לבקר במוזיאונים וגלריות וללמוד קצת על המורשת המרוקאית וההיסטוריה היהודית העשירה.

מקומות מומלצים לבקר במרוקו באוקטובר

אסווירה

אחת הערים היותר מרשימות במרוקו לאורך כל השנה ולאו דווקא רק באוקטובר – העיר אסווירה. מומלץ בחום להגיע אליה במהלך חודש אוקטובר בשביל פסטיבל MOGA שחל בעיר וגם בגלל מזג האוויר הנפלא במהלך חודש אוקטובר.

תוכלו לבקר במדינה העתיקה, בקסבה וברובע היהודי, המלאח. במאה ה-18 כמעט חצי מתושבי אסווירה היו יהודים וניתן לראות עד היום עדויות לכך: בבית העלמין היהודי, מגן דוד שנמצא בהמון דלתות ובתי כנסת כמובן הן זיכרון עתיק של היסטוריה יהודית ענפה באסווירה.

אסווירה היא עיר רגועה ושלווה יותר מהערים התוססות של מרוקו. הקצב בה איטי ושליו יותר. תוכלו לבקר בגלריות אומנות של אמנים מרוקאים מקומיים, להשתזף בחוף הים או אפילו לקחת שיעורי גלישה.

וורזאזאת

העיר וורזאזאת, הידועה גם בשם: "הוליווד של מרוקו" ממוקמת כשעה נסיעה צפון-מערב מהעיר אגדז ודרומית מהרי האטלס. וורזאזאת היא הפנינה של המדבר ואפשר להבין למה היא נבחרה כאתר צילום לסרטים כמו: גלדיאטור, קלאופטרה ומשחקי הכס.

כמעט כל מבקר שמגיע לוורזאזאת מגיע לאתר סטודיו אטלס ומוזיאון סינמה של וורזאזאת שם תוכלו לראות איך נעשו הסרטים ולחוות אבק הוליווד. כדאי לבקר בסטודיו CLA שם נמצאת הטירה שצילמו אותה לסדרה "משחקי הכס" המפורסמת.

כמו כן, בוורזאזאת נמצא בית כנסת יהודי עתיק מאד שכדאי לבקר ולעשות בו סיור. במקום תוכלו למצוא ספרי קודש רבים ומזכרות שהשאירו יהודים שגרו באיזור.

וורזאזאת

ארפוד

איזור העיירה ארפוד שווה ביקור בייחוד בתקופת פסטיבל התמרים שחל מדי שנה בחודש אוקטובר. אם אתם במרוקו בזמן הפסטיבל – מומלץ מאד להגיע ולחוות פסטיבל אותנטי וייחודי ועל הדרך להנות ממה שיש לארפוד להציע.

בארפוד תוכלו לבקר במוזיאון בראהים טהירי (Brahim Tahiri), מוזיאון של מאובנים ומינרלים, שנמצאו באיזור ארפוד לאורך השנים. תוכלו לבקר בשוק המקומי ולקנות מזכרת מיוחדת להביא הביתה ולהנות מאחת מהמסעדות הטובות שנמצאות בעיירה.

שווה להגיע לבקר בארפוד רק בשביל לראות את המבנים המיוחדים שמאפיינים אותה ומשם תוכלו להמשיך את הטיול למדבר הסהרה.

ארפוד אוקטובר

אוקטובר הוא אחד החודשים המומלצים עלינו לבקר במרוקו מכיוון שבתקופה זו מזג אוויר במרוקו באוקטובר מושלם. כיף לטייל ולהתהלך בחוץ, לא חם מדי ובטח שלא קר מדי.

אם תחליטו להגיע למרוקו בחודש אוקטובר מובטח להם מזג אוויר מהמם שישפיע משמעותית על כל תקופת השהייה שלכם במרוקו ועל חוויית הטיול.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);