אסווירה – מוגדור: עיירת חוף מרתקת | כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים
אסווירה

אסווירה, שנקראה עד שנות ה-60 גם בשם מוגדור, היא עיר נמל השוכנת לאורך האוקיינוס האטלנטי עם אוכל נהדר (בעיקר דגים ומאכלי ים). אסווירה היא יעד מעולה למטיילים שמחפשים קצת שקט ושלווה במהלך הטיול. רק שעתיים וחצי נסיעה ממרקש ואתם באסווירה, כמה דקות נוספות והדג כבר על האש.

סירות כחולות בנמל מרוקו

אסווירה קיבלה תודעה בשנים האחרונות בעקבות צילומי הסדרה "משחקי הכס" עונה 3 והיא עיר מקסימה ועם אווירה די קלילה ונינוחה בהשוואה למרקש הגועשת.

בערבית, משמעות המילה "אסווירה" היא "תמונה קטנה" והיא יעד חלומי לאמנים שבינינו שכן העיר עצמה מלאה בצבעי כחול ולבן בהירים בין חומות העיר ומוקפת בגשרי אבן ענקיים. מעבר לעיר שוכן נמל תוסס, גלים ענקיים וחוף ענק שמשתרע לקילומטרים.

אתר משחקי הכס באסווירה

בין החודשים אפריל עד נובמבר, אסווירה ידועה כ"עיר הרוח של אפריקה" והיא מושכת אליה גולשי רוח וקייס מכל רחבי העולם. רוב המבקרים מגיעים במהלך עונות הסתיו והאביב לשוטט במדינה העתיקה, מבקרים בגלריות אומנות, והכי חשוב – נרגעים במלונות בין הטובים במרוקו לאורך הרוח ונהנים מהנוף של נמל העיר שוקק החיים.

כדאי לבקר בעיר יום או יותר לאלה מכם שהתאהבו בה (וזה יכול לקרות די מהר) או שהחליטו להירגע כמה ימים מההמולה והרעש של הערים הגדולות במרוקו.

 

כדאי לבקר בעיר יום או יותר לאלה מכם שהתאהבו בה (וזה יכול לקרות די מהר) או שהחליטו להירגע כמה ימים מההמולה והרעש של הערים הגדולות במרוקו.

 

גלישת קייט באסווירה

מעוניינים באטרקציות וטיולים באיזור אסווירה?

הכירו את מרוקו לעומק מנקודת מבט של מקומי!
השאירו פרטים בטופס

טיול בשוק

צאו לטיול קצר ברחבי השוק הצבעוני לפני ארוחת הצהריים. השוק עמוס בכלי בית הנעשים בעבודת יד, מוצרי עור, קרמיקה ובדים ססגוניים. כמו כן, ניתן למצוא מגוון רחב של מזכרות. השוק באסווירה מציע חוויה תרבותית אותנטית בין הטובות במרוקו.

ארוחת צהריים בנמל

אין כמו דג טרי ישר על המנגל! אז אחרי שטיילנו ברחבי העיר, כדאי לבקר באיזור הנמל ולאכול כמו מקומיים.  בין הספינות הענקיות העוגנות בנמל יש עמדות מנגל שבשיחה קצרה עם בעל הדוכן הוא יוכל לקחת אתכם לבחור דג לבחירתכם וטעמכם, לקנות אותו ולחכות בהנאה בזמן שהדג עובר פילוט וישר על הגריל. הארוחה עצמה די זולה בהתאם למה שאתם בוחרים כמובן.

דגים באסווירה

מוזיאון מוחמד בן עבדאללה

מוזיאון מוחמד בן עבדאללה באסווירה נקרא על שם המייסד של העיר ובעברו שימש כריאד במאה ה-19. המוזיאון מציג חפצי אמנות היסטוריים, מכלי חרס עתיקים ועד תכשיטים,  ונותן כבוד להיסטוריה העשירה של העיר.

המבקרים יכולים להתרשם לא רק מהארכיטקטורה המרשימה של המקום, אלא גם מחפצי האומנות המרשימים בתוך המוזיאון. ניתן ללמוד המון על התרבות הברברית, עם מידע על הטקסים והמסורות שלהם.

מוזיאון מוחמד בן עבדאללה

מלאח

כמובן מומלץ לבקר במלאח (הרובע היהודי) של העיר ותמצאו את עצמכם במבוך של אחוזות נטושות. תוכלו לראות שלטים בעברית במקומות מסוימים המראים נוכחות של יהודים שגרו באיזור.

שכונת המלאח באסווירה

הפסטיבל הבינלאומי של מוזיקת גנאווה

מדי חודש יוני, אסווירה מארחת את הפסטיבל הבינלאומי של מוזיקת גנאווה, שזהו פסטיבל עם מוזיקה מגוונת, אומנות ותרבות מלאים בחיבור שרשי לתרבות הצפון אפריקנית. הפסטיבל נערך מדי שנה בחודש יוני עם סגנונות מוזיקה כמו ג'אז, פופ, רוק ומגיעים אליו כ-500,000 מבקרים במהלך 4 ימים של הפסטיבל.

פסטיבל מוזיקת גנאווה באסווירה

טיול יום לעיירה אימסוואן

אם אתם מעוניינים בשינוי אווירה, כדאי שתשקלו להגיע לעיירה אימסוואן, המפורסמת בעבור הדייג שבה והגלישה. בעיירה יש תרבות גלישה ענפה, בתי קפה קטנים, חנויות גלישה ואיזור דייג מסחרי. לאלו מביניכם שגולשים, זו יכולה להיות חוויה מרתקת!

גלישה בעיירה אימסואן

אין ספק שמבחינת יעד שקט ונינוח – אסווירה יכולה להיות בחירה מעולה! האווירה נורא קלילה ואפשר להעביר בעיירה יום עד יומיים בלי לחץ ורעש מסיבי של עיר תוססת כמו חלק מהערים הגדולות של מרוקו.

ספורט ימי

חופי אסווירה הם מקום מצוין לגלישת רוח או גלישת קייט בגלל הרוח החזקה שבאיזור לכל אורך השנה, אך בעיקר בתקופת הקיץ. יש המון חנויות גלישה ובתי ספר לגלישה באסווירה שמעולים לגולשים מתחילים שרוצים ללמוד לגלוש. 

Had Dra

Had Dra היה בעברו שוק העבדים, אבל כיום זהו המקום בו החקלאים מגיעים אליו וסוחרים בחיות המשק שלהם וירקות. אם אתם מגיעים לאסווירה ביום ראשון, קחו אוטובוס או מונית ותחוו אווירת שוק עתיקה. 

אומנם זהו לא המקום הכי תיירותי שיש, אבל זה מקום מעולה לחוות את מרוקו האמיתית מזווית קצת אחרת.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);