מרוקו למטייל העצמאי – מדריך מפורט

תוכן עניינים

המון אנשים שואלים אותנו האם זה אפשרי לטייל לבד במרוקו? נדמה שהנורמה המקובלת היא טיול מאורגן או טיול עם כמה חברים. לכן החלטנו להכין עבורכם מדריך שימושי לאלו מכם שרוצים לבקר במרוקו לבד ולחוות אותה באופן שונה.

מדריך למטייל במרוקו - איפה כדאי לבקר?

מרוקו היא מדינה עצומה בגודלה, עם עיירות וערים ששווה לבקר בהן מצפון המדינה ועד הדרום. אם אתם מטיילים לבד, כדאי שתוסיפו את היעדים הבאים למסלול הטיול שלכם.

מרקש

מרקש בלילה

מהרחובות הססגוניים של המדינה לפעילויות הערב המדליקות בג'מע אל פנאא לברים והמועדונים באיזור גליז (Gueliz) – למרקש יש המון מה להציע.

ישנם מגוון רחב של גנים מפוארים בהם תוכלו לשבת ולהרהר קצת, ובתי קפה מצוינים להירגע ולשתות כוס קפה או כמקובל כוס תה – או שפשוט אתם מעדיפים להתאמן על יכולות המיקוח שלכם בשוק.

אם אתם מטיילים לבד, מדריך מוסמך מקומי יכול להיות לכם לערך ולעזור לכם להתמצא במדינה. אולי תרצו לקחת טיול של מספר ימים מאיזור מרקש עם מדריך מקומי שיכיר לכם את מרוקו בצורה אחרת לגמרי.

אסווירה

מרוקו למטייל העצמאי - אסווירה

רוב האטרקציות המרכזיות באסווירה, שיושבת על האוקיינוס האטלנטי מערבית למרקש, נמצאות במרחק הליכה וקל להגיע אליהן. אסווירה היא עיר הרבה יותר רגועה משכנתה מרקש ויעד מועדף עבור מטיילים עצמאיים. העיר מציעה מדינה רגועה מאד, חוף רחב ופופולרי עבור גולשי רוח וקייט, בתי קפה מדליקים וגלריות אומנות – כמו כן, נמל פעיל וקירות עתיקים. אלו המקומות המומלצים ללון בהם באסווירה.

אגאדיר

מרוקו למטייל העצמאי - אגאדיר

מטיילים עצמאיים שמחפשים קצת שמש, יכולים להנות מחופיה היפים של אגאדיר או לגלוש במי האוקיינטוס האטלנטי. אופציה נוספת, לבקר ב-Vallée des Oiseaux, להנות מהנוף המדהים הנגלה מהריסות הקסבה של Oufella, לקנות בשוק ולהירגע באחד הברים הנמצאים לאורך החוף. 

טנג'יר

טנג'יר

טנג'יר, הממוקמת בצד הצפוני ביותר של מרוקו, מציעה שילוב של חיי חוף ותרבות. גלו את האגדות המקומיות על מערות הרקולס, תחוו את הנופים הנגלים מ-Cape Malabata, סיירו בשוק ובקרו במוזיאונים המקומיים.

אופציה נוספת היא לעשות מה שכל מרוקאי עושה – ביקור בחמאם מקומי אחד מני רבים בטנג'יר.
הרבה ממטיילים עצמאית מגלים את יופיה של טנג'יר ללא הצורך במדריך מקומי.

פס

פז

פס, בירתה העתיקה של ממלכת מרוקו היא עיר שוקקת חיים ומלאה במבנים וסמטאות מימי הביניים. שיטוט במדינה של העיר יכול להיות מסובך וכדאי להיעזר במדריך מקומי. אחרת, קל ללכת לאיבוד בסמטאות הצרים שהם כמו מבוך והן מוכרות כאתר מורשת של אונסקו. אם אתם כבר כאן – פנו זמן לביקור בבית המלאכה לעיבוד עורות.

מקומות אחרים שכדאי לבקר בהם הם: אוניברסיטת Al Quaraouiyine (נוסדה במאה ה-9 ונחשבת למוסד הלימודים הפעיל הארוך ביותר בעולם), בית הספר Al-Attarine, הקברים המרנידיים, וכמובן הרובע היהודי.

שפשוואן

שפשוואן העיר הכחולה

אחת מהערים המתעתעות ביותר, שפשוואן, הידועה גם כ"עיר הכחולה" בה קירות הבתים במדינה צבועים בכחול והיא מקום מצוין למטיילים עצמאיים וזו גם הסיבה למה היא נמצאת ברוב הטיולים שלנו.

המקומיים החביבים, המדינה הנעימה והאווירה הכיפית מוסיפים לחוויה בשפשוואן. ניתן לבקר בקסבה הקטנה והמעניינת, לראות את המסגד הגדול, ולצפות במקומיים שוטפים את השטיחים שלהם ב-Ras el-Ma.

איפה לישון, לאכול ולשתות במרוקו?

יש אינספור אפשרויות לינה בכל רחבי מרוקו בעיירות ובערים המרכזיות שמתאימים לכל תקציב וטעם אישי.
מטיילים עצמאית אולי יעדיפו לשהות בהוסטלים בהם ניתן להכיר מטיילים אחרים מרחבי העולם או בתי מלון שמושכים אליהם תיירים שמטיילים לבד.

תיירים ימצאו מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה וברים בכל רחבי מרוקו. להמון ריאדים ובתי מלון יש את המסעדות שלהן, מה שמקל על אדם שמטייל לבד ומעדיף להישאר בקרבת החדר בעיקר בארוחות הערב.

מה אפשר לעשות במרוקו?

טיול טרקים בהרים

טיול טרקים בהרי מרוקו

הרי מרוקו מציעים אפשרויות מצוינות לטרקינג. בקרו בכפרים בֶּרְבֶּרִים, לראות את החי והצומח המקומי ולהתפעל מנופים מרהיבים. טיולי טרקים מודרכים מומלצים עבור מטיילים לבד  – תוכלו להצטרף לקבוצת מטיילים או לשכור את שירותיו של מדריך מקומי מוסמך.

קניות בשווקים

השווקים התוססים הם מקום מצוין לקניית מוצרים מקומיים ומזכרות והם לא רק בשביל תיירים – תוכלו לקבל טעימה מאיך המקומיים מבצעים את הקניות שלהם בשוק. אתם עלולים להיתקל במוכרים עקשנים שרואים אתכם מטיילים לבד, הם לא מזיקים אבל הם די עקשנים.

להתפעל ממדבר הסהרה

טיול מודרך היא האופציה המועדפת ביותר כאשר מבקרים במדבר, בין אם אתם מטיילים בקבוצה או לבד. מומלץ לשהות מינימום יומיים כאשר מגיעים למדבר הסהרה. המקומות הפופולריים ביותר הם: מרזוגה ו-זגורה.

טיפים שימושיים כאשר מטיילים לבד במרוקו

תחבורה

מוניות קטנות מחייבות בהתאם למונה שנמצא במונית, אך לפני עלייה למונית יש לבקש מהנהג שיפתח את המונה. אחרת – לא עולים למונית. במוניות גדולות יש צורך להתמקח על המחיר. באופן כללי, המוניות הקטנות לוקחות נוסעים ליעדים מקומיים בעיר לעומת מוניות גדולות שיכולות לבצע נסיעות בינעירוניות.

למרוקו יש מערכת אוטובוסים רחבה שמתפרשת על פני כמעט כל מרוקו בערים הגדולות ובעיירות המרכזיות. מיני ואן עולה בד"כ יותר מאוטובוס ציבורי אך הם מהירים יותר.
חברת אוטובוסים מומלצת מאד היא CTM. האוטובוסים שלה נקיים, ממוזגים וסה"כ די נוח לטייל איתם.

רכבות הן גם אופציה מצוינת למעבר בין ערים גדולות במרוקו. הרכבות בד"כ מדייקות ומגיעות בזמן, אמינות ודי נקיות ונוחות.

תקשורת

אין בעיה לדבר אנגלית באיזורי תיירות פופולריים שכן רבים יבינו אתכם. לדעת מספר מילים בצרפתית כמובן רק יכול לעזור. ככל שתתרחקו מהאיזורים המרכזיים במרוקו – כך גם כמות האנשים שידעו לדבר שפה אירופאית כלשהי (צרפתית, אנגלית, ספרדית) תפחת. למרות שרוב האנשים במרוקו מדברית ערבית, השפה האמזירית היא הפופולרית ביותר באיזורים הבֶּרְבֶּרִים.

די קל להישאר מחובר לאינטרנט במרוקו על-ידי רכישה של סים מקומי באחת מחנויות הפלאפון. ניתן לרכוש סים מקומי בשדה התעופה לפני שיוצאים החוצה מהטרמינל.

בריאות ובטיחות

שתיית מי ברז היא בטוחה ברוב חלקי המדינה. לעומת זאת, כאשר אתם קונים כוס מיץ מאחד הדוכנים – וודאו שהמוכר נותן כוס נקייה לכל לקוח. 

כמו בכל מקום בעולם יש כייסים באיזורים מתוירים ובערים גדולות, אז היו זהירים בעיקר בשווקים עמוסים ובמדינות. לעיתים הם נוסעים על קטנוע וחוטפים את הפלאפון או התיק מהיד אז שימו לב לזה. אם אתם נוסעים על אופניים – אל תשימו שום דבר יקר ערך בסל. בנוסף, השתדלו להימנע מללכת בלילה במקומות שקטים וחשוכים.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);