דירהם מרוקאי – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

אם אתם מתכננים לבקר את מרוקו בזמן הקרוב, כדאי שתכירו את המטבע הרשמי של המדינה – דירהם מרוקאי. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המטבע המרוקאי.

מה זה דירהם מרוקאי?

המטבע הרשמי של ממלכת מרוקו הוא דירהם והוא מגיע בשטרות ומטבעות. המטבע הקטן והנפוץ ביותר הוא של דירהם אחד. מטבעות ושטרות מתחת ל-100 דירהם מיועדים בדרך כלל לרכישות קטנות כך שכדאי שתשמרו את הכסף הקטן לרכישות אלו. השטר הגבוה ביותר הוא 200 דירהם.

בעבר הרחוק השתמשו במטבעות ריאל ופרנק שהיה מטבע צרפתי בעבר. נדיר שתשמעו אזכור כלשהו למטבעות אלו מכיוון שכמעט ולא ניתן למצוא אותם ברחבי המדינה.

מחשבון המרת דירהם מרוקאי לשקל

הכנו לכם מחשבון שישמש אתכם לחשב המרת דירהם מרוקאי לשקלים, יורו ודולרים ולהפך. המחשבון מעודכן לפי השער היציג כיום לכן תוכלו לשמור דף זה לשימוש עתידי ולהשתמש במחשבון כשתצטרכו.

כל שעליכם לעשות זה להכניס את הערך המספרי, לבחור את המטבע שאתם רוצים לבדוק את ערכו ולבחור את ערך המטבע שאליו אתם משווים. כל מטבע יהיה מצוין לפי דגל המדינה.

לדוגמא: 100 דירהם מרוקאי לשקל. הכניסו את הסכום 100 בשורת הכתובת הראשונה, בחרו בשקל ישראלי ולחצו על הכפתור "המר מטבע".

אם תרצו שנוסיף ערכי מטבע נוספים – אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונעשה זאת בשמחה.

מחשבון המרה דירהם מרוקאי

הכניסו את ערך המטבע

המרה מ

flag

ל

flag
Getting exchange rate...

מטבע מרוקאי

איך נראה כסף מרוקאי?

דירהם מרוקאי

לכל שטר יש צבע משלו וחלקם בגודל שונה. שטרות של 50 ו-20 דירהם קטנים יותר משטרות של 100 ו-200 דירהם. גם המטבעות עם צבע וגודל שונה אחד מהשני. מטבע של 2 דירהם גדול במעט ממטבע של 1 דירהם. למטבע של 10 דירהם יש טבעת מוזהבת מסביב ולמטבע של 5  דירהם טבעת מסביב בצבע כסף.

האם אפשר לשלם בדולרים או ביורו?

ברוב המקרים לא. תצטרכו להשתמש במטבע של המדינה. יכול להיות שברכישות גדולות מאד המוכר יסכים לקבל מטבע זר רק בשביל לסיים את העסקה, אך ברכישות קטנות תצטרכו לשלם בדירהם.

כבר שמענו על מטיילים שמוכרים הסכימו לקבל אפילו שקלים, אבל אל תבנו על זה.

איפה כדאי לקנות דירהם מרוקאי?

לפני שאתם מגיעים למרוקו כדאי להמיר את השקלים ליורו או לדולרים. כרגע אין צ'יינג' בארץ שמחזיק דירהם מרוקאי שאנחנו יודעים עליו. 

כאשר אתם מגיעים למרוקו יש לכם 3 אופציות להמיר את הכסף:

  1. משיכת כסף בכספומט
  2. צ'יינג' להמרת כספים בשדה התעופה או בעיר עצמה.
  3. המרת הכסף בבנק.

הדרך הטובה ביותר לטעמנו היא משיכת כסף בכספומט בגלל העמלות הנמוכות יחסית. (תבדקו עם הבנק שלכם לפני מה העמלת המרה שלכם). כדאי גם ליידע את הבנק שלכם שאתם תשתמשו כנראה בכרטיס האשראי במרוקו כדי שלא ייחסם לכם הכרטיס בגלל צורכי אבטחה של הבנק.

אם החלטתם להמיר את הכסף שלכם, בין אם זה דולר או יורו, אל תמהרו ותמירו אותו בשדה התעופה מכיוון ששם יחסי ההמרה הם הגבוהים ביותר. כאשר תגיעו למלון או הריאד שלכם – תשאלו את אחד מאנשי הצוות על צ'יינג' קרוב ומומלץ.

האופציה האחרונה היא המרה בבנקים. לא כל הבנקים יקבלו כל מטבע ולפעמים יש עומס בבנקים.
זאת האופציה הכי פחות מומלצת אז לכו על זה רק אם אתם ממש תקועים.

בנקים מומלצים במרוקו:

BMCE Bank

Banque Populaire du Maroc

האם אפשר להשתמש בכרטיס אשראי במרוקו?

אין שום בעיה להשתמש עם כרטיס אשראי במרוקו, בעיקר בערים הגדולות. בדרך-כלל בחנויות בקניונים, במסעדות או בתי מלון אפשר להשתמש בכרטיס אשראי בלי שום בעיה.

אך עדיין, אם אתם מתכננים רכישה גדולה כדאי שיהיה עליכם כסף מזומן. מומלץ בכל מקרה להשתמש בשטרות מאשר בכרטיס אשראי מכיוון שלפעמים ישנה עמלת רכישה מחברת האשראי וזה יכול להתווסף לרכישה שלכם.

כמה כסף צריך למרוקו?

שאלה שנשאלת די הרבה אך קצת קשה לענות עליה כי כל אדם מבזבז כראות עיניו ולפי יכולתו. ננסה לעשות קצת סדר בדברים:

מבחינת טיסות למרוקו כיום נכון ל-2023 הטיסות יחסית יקרות בעיקר לקראת חודשי הקיץ. ראינו טיסות שהגיעו למחיר של מעל $1,000 אז כדאי להזמין מבעוד מועד ואם אתם ספונטניים – יש אחלה דילים לרגע האחרון.

בכל הקשור לאוכל במרוקו – האוכל יחסית די זול אך כמובן תלוי איפה. אם תאכלו במסעדות נחשבות, המחיר יכול בקלות להגיע למחירים של הארץ לעומת אם תאכלו אוכל רחוב בשווקים שם המחירים באמת מאד זולים. 

מבחינת לינה – המלונות במרוקו די טובים ונוחים מבחינת המחיר בעיקר ברמת 4 כוכבים ומעלה. מחירי ההוסטלים במרוקו די זולים אך כדאי לקרוא ביקורות מכיוון שהם די שונים ברמה מהוסטלים באירופה.

לסיכום: היערכו מראש מבחינת כסף ודעו מה חשוב לכם בטיול ועל מה אתם מוכנים לבזבז יותר. מלבד לינה וטיסה, הבזבוזים עצמם לא יקרים מדי אבל כמו שציינו בהתחלה – כל אחד ומה שהוא יכול להרשות לעצמו.

טיפים במרוקו

אם תהיתם האם טיפים במרוקו זה הכרחי, אז התשובה היא כן. בגדול, כל אדם שמספק עבורכם שירות כדאי להשאיר לו טיפ, ממש כמו בארץ. מלצרים, סבלים, נהגים – נתינת טיפ היא דרך של הוכרת תודה. 

אם אתם נמצאים במסעדות ואתם מרוצים מהשירות – לתת טיפ של בין 20% – 10% זה מכובד מאד. יחד עם זאת, אף אחד לא יעיר לכם במידה ולא תתנו טיפ, בטח שאם השירות לא היה שווה את זה.

כמה טיפ צריך לתת?

בארץ נהוג לתת בין 20% – 10% אבל במרוקו זה מעט שונה. אין שום בעיה לתת טיפ גדול אם באמת קיבלתם שירות יוצא מן הכלל וממש בא לכם לפנק את נותן השירות. 

אין פה חוקיות מסוימת של כמה צריך לתת, אלא באמת תחושה אישית. אם הלכתם למסעדה, תעגלו את החשבון למעלה. הייתם קבוצה של אנשים עם נהג למשך כמה ימים והוא היה מעולה – 10% מסכום הטיול הוא טיפ בסדר גמור.

מקווים שעשינו לכם קצת סדר בהבנת המטבע, דירהם מרוקאי, ואיך להתנהל איתו כאשר מגיעים למדינה. 

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);