האם מרוקו בטוחה לנשים לטייל בה?

תוכן עניינים
האם מרוקו בטוחה לנשים

מרוקו היא מדינה יפהפייה אך המון נשים פנו אלינו ושאלו אותנו האם מרוקו בטוחה לנשים? התשובה היא כן, אך יש לנקוט משני זהירות כמו בכל מדינה.

בין אם את מטיילת בקבוצה או לבד, מרוקו בטוחה לנשים מאד ואין חשש לטייל בה לבד. נשים מטיילות במרוקו בכל עונות השנה כך שאין סיבה מיוחדת לחשוש מלהגיע למרוקו ולטייל בה.

לאלו מכן שמעולם לא ביקרו בה בעבר, ההגעה למדינה מוסלמית בפעם הראשונה יכולה אולי להלחיץ אבל כל עוד אתן מכבדות את חוקי המקום והמנהגים, אין שום סיבה ממה לחשוש.

האם מרוקו בטוחה לנשים?

בהחלט, מרוקו בטוחה לנשים שרוצות לטייל במדינה. צריך לזכור שאתן לא הנשים הראשונות שאי פעם טיילו במרוקו. יש מיליוני מבקרים במרוקו מדי שנה וחלק גדול מהם הן נשים.

מרוקו בטוחה לנשים כמו כל מדינה אחרת. יש משני זהירות שצריך לקחת בחשבון בדיוק כמו בכל מדינה אחרת שתרצו לבקר בה.

כל יום אלפי נשים מבקרות במרוקו ומיליוני נשים גרות במדינה. טיול במרוקו כאישה זה לא משהו חדש. מרוקו בטוחה למטיילות. 

איך להתלבש במרוקו?

בין אם אתן מטיילות במרקש או בערים אחרות במרוקו, המקומיים אנשים נחמדים, סבורי פנים ועוזרים לתיירים. אם אתן מטיילות בכפרים, שימו לב שהאוכלוסייה שם שמרנית יותר מהערים הגדולות אבל שזה לא יפריע לכן לטייל!

במרוקו תיירים רשאים ללבוש מה שבא להם. אפשר לראות אותם לובשים מכנסיים קצרים, גופיות וחצאיות קצרות. למרות זאת, חשוב לזכור שאתן מבקרות מדינה מוסלמית וכל עוד אתן מכסות את עצמכן כראוי, תוכלו להימנע ממבטים לא רצויים.

יש מספר דברים חשובים שכדאי לדעת כאשר מטיילים במרוקו שיגרמו לטיול שלכן להיות זכור במיוחד.

איך להתלבש במרוקו

הפעילו שיקול דעת

בגדול, זה לא הכי חכם לטייל לבד במהלך הלילה, גם אם אתה גבר.

אל תקחו איתכן סכום גדול של כסף. אל תתיידדו עם סתם אנשים.

אם את לבד – נסי לשתות כמה שפחות אלכוהול או אל תשתי בכלל בכדי להימנע מסיטואציות לא נעימות.

אלו המלצות לא רק לנשים - אלא לכולם

זה גם לא כל-כך נהוג לנשים לשבת לבד בבתי קפה. יש המון בתי קפה שאין עם זה בעיה כלל, אך ישנם מקומות שהם ידועים כמקומות "גבריים". אם אישה יושבת לבד בבית קפה כזה, זה יכול להוביל לזה שהגבר יפנה אליה כי בתי קפה כאלו ידועים כמקומות שנשים שם מחפשות גברים (הבנתן אותי).

אם אתן רוצות לבקר בבתי קפה – תשאלו את הריאד, מלון, המדריך שלכן או אפילו אותנו 🙂 נשמח לתת לכן המלצות לבתי קפה מצוינים. בכל מקרה, אם אתן רואות בתי קפה שמלאים בגברים – הימנעו מלהיכנס אליו. הפעילו את החושים שלכן וההיגיון הבריא והכל יהיה בסדר.

נסו לחייך פחות לזרים

נכון, חיוך היא מחווה נחמדה ונעימה שנעשית מתוך אינסטינקט והרצון להיות נחמד אחד לשני. מבורך אך לא כאן. חיוך במרוקו זה לא רק חיוך, אלא רמיזה של רצון להמשך שיחה מה שיוביל מהגבר לנסות לדבר איתכן. נסו להימנע מחיוכים מיותרים לסתם מישהו ברחוב.

התעלמו מהערות

יכול להיות שתשמעו הערות מדי פעם מגברים. חלקן יהיו הערות תמימות, כאלה שיחמיאו לכן או יגידו לכן כמה אתן יפות. נחמד לשמוע מחמאות מדי פעם.

הפיתרון הפשוט הוא להתעלם. זה אולי נדמה לכן כמעשה לא נעים וחצוף אך אם תגיבו זה ייראה כהזמנה שלכן להמשיך את השיחה. אם מישהו מגזים בגישה שלו ומתנהג באגרסיביות מסוימת – אל תפחדו להגיד שתקראו למשטרה אם הוא לא יניח לכן.

אם אתן באמת מרגישות מאוימות או חוששות, לכו לכל שוטר שבסביבה ותספרו לו על מה שקרה. המשטרה במרוקו לא אוהבת בכלל כשמטרידים תיירים.

תיירת במרקש

איזורים עירוניים לעומת איזורים כפריים

מה שתחוו במרקש שונה מאד ממה שתחוו בכפר נידח בהרי האטלס. רוב הקהילות בכפרים שמרניות יותר אך כל-כך נחמדים ומסבירי פנים. אם אתן מתכננות להגיע למישהו הביתה, אולי כדאי להביא מתנה קטנה.
זה לא חובה אך מחווה מבורכת.

בזבזו יותר כסף על מקום הלינה

אין שום בעיה לבזבז מעט במרוקו אבל כדאי לבזבז מעט יותר על מקומות טובים ללינה, תחבורה נוחה ואמינה ושווה לשקול מדריך מקומי שילווה אתכן בערים מסוימות.

אם אתן מטיילות לבד ורוצות להיות בטוחות שתהיה לכן חוויה טובה ומהנה – בזבוז מעט יותר כסף יכול לשדרג לכן את הטיול ויעזור לכן להימנע מאי נעימויות לא רצויות.

כאשר תהיו בערים גדולות – מדריך מקומי יוודא שתספיקו לראות את כל המקומות החשובים בעיר. זה בעיקר הכרחי אם אתן חדשות בעיר ורק הגעתן. אח"כ אין שום בעיה לטייל לבד.

מה שכדאי בהחלט לבזבז עליו כסף זו תחבורה משדה התעופה או הרכבת אל המלון או הריאד שלכן. בייחוד אם הריאד שלכן (שזה המקרה בד"כ) נמצא במדינה.

ברגע שאתן לוקחות נהג אל המלון או הריאד – אתן תגיעו אל המקום ב-100% ללא שום התבחבשויות בדרך.

אתן לא תמצאו את המקום שלכן על ההתחלה במדינה – בהבטחה.

אז נכון, יש את Google Maps והוא מאד מאד שימושי. אבל לא במדינה. האפליקציה לא עובדת טוב במדינה וגם אם זה ייראה שאתן בדרך למצוא את המקום, אתן תגלו שחלק מהרחובות והסמטאות אין להם בכלל שמות או שהמפה תראה לכן רחוב עם מבוי סתום. חבל על המאמץ.

בסה"כ מרוקו בטוחה לנשים אך תמיד כדאי להפעיל שיקול דעת ולשמור על עצמנו. הקפידו להיות באיזורים עם אנשים ואל תלכו לבד בלילה במקומות שאין בהם אף אדם. 

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);