הערים הקיסריות של מרוקו – פס, מקנס, מרקש ורבאט

תוכן עניינים

הערים העתיקות והמרכזיות ביותר במרוקו הן: פז, מקנס, מרקש ורבאט. אלו הן למעשה הערים הקיסריות של מרוקו. במרוצת השנים של המאות האחרונות, כל עיר נחשבה כעיר הבירה. נכון להיום, רבאט היא העיר הרשמית של מרוקו. אם אתם מתכננים לבקר במרוקו בזמן הקרוב, או פשוט מעוניינים להעשיר את הידע לגבי מרוקו – הכרת הערים הקיסריות של מרוקו זאת התחלה מעולה.

הערים הקיסריות של מרוקו

פס

פס היא העיר העתיקה ביותר מכל ארבעת הערים הקיסריות והיא נבנתה בשנת 780. ממוקמת בקצהו של האוקיינוס האטלנטי והיא נקודה רגישה בפוליטיקה המרוקאית. פס נחשבת כעיר מאד נקייה ושמורה היטב, בייחוד בגלל העובדה שזהו מקום משכנו של מלך מרוקו.

 היא לא המקום המועדף לתיירים לטייל בה כמו בשאר הערים, אך היא מקום נפלא להירגע בו ולבקר במדינה שלה שהיא בדרך כלל פחות עמוסה ולחוצה. חומות העיר הגבוהות, הגילופים המעוטרים והמוזאיקה שמקשטת כל משטח מאפשרים למטיילים לחוות את "מרוקו העתיקה". 

פס ידועה בעבור חשיבותה ההיסטורית והתרבותית וזה מורגש על-ידי כל מי שמבקר בה.

העיר הקיסרית פס

מקנס

מקנס נמצאת במרחק של שעתיים נסיעה ברכבת מפס והיא כנראה הכי פחות מוכרת והקטנה ביותר. היא נקראה כעיר קיסרית במאה ה-18. למרות שהיא עיר יחסית שקטה, מקנס מלאה ברחובות זהובים ונקיים ובשווקים פעילים. מקנס ידועה בתוצרת הטרייה והאיכותית שלה. 

שווקי המדינה מלאים בתבלינים טריים, עשבים, בשמים, תמרים ומתוקים. הכל מריח מדהים וטעים ונמכר במחיר יחסית זול בהשוואה לשאר המקומות במרוקו. לארוחת צהריים, מסעדות אותנטיות וקטנות מגישות מגוון רב של אוכל מרוקאי מסורתי. בערבים, מקנס מתעוררת לחיים עם חיי לילה שוקקים וברים מגניבים להעביר בהם את הלילה.

העיר הקיסרית מקנס

מרקש

מרקש נוסדה בשנת 1,062 והיא הכי מוכרת מכל הערים הקיסריות ואחת מהערים היותר מעניינות שאפשר לבקר בהן מכל העולם. העיר ללא הפסקה הזאת היא אחת מהערים העמוסות והגועשות ביותר מכל המדינה ומלאה בריאדים, מדינות, מסעדות, חנויות ועוד. מרקש היא בית לאחד מהשווקים התוססים ביותר באפריקה.

 זה די שגרתי לתיירים להתהלך בשוק בין בולעי אש, רקדניות בטן ואקרובטים וכמובן סוחרים. מרקש מלאה במלונות, מגרשי גולף, ברים ומרחצאות יוקרתיות.

העיר הקיסרית מרקש

מעוניינים באטרקציות וטיולים בערים הקיסריות של מרוקו?

הכירו את מרוקו לעומק מנקודת מבט של מקומי!
השאירו פרטים בטופס

רבאט - עיר הבירה של מרוקו

רבאט גם כן נקראה עיר קיסרית במאה ה-18, אבל הייתה ידועה בעיקר כעיר הבירה של מרוקו עד 1912 והיא גם כיום עיר הבירה של מרוקו. יש היסטוריה ארוכה ורבה בין רחובות העיר, מה שהפך אותה למרכז תיירותי, תרבותי ואתר מורשת של אונסקו. רבאט ממוקמת באוקיינוס האטלנטי. 

אתרים פופולריים בעיר הם מגדל חסן אשר נמצא בו האפר של המלך חסן השני והנסיך עבדאללה, השלח (The Chellah) בו הפיניקים והרומאים הקימו את בסיסם, חופי רבאט, ומוזיאון מוחמד השישי המציג אומנות מודרנית בת זמננו.

העיר הקיסרית רבאט

הערים הקיסריות של מרוקו עשירות ועמוסות בהיסטוריה מרתקת והן יעד מעולה לכל מטייל שרוצה לחוות קצת תרבות וגם להנות ממה שיש לערים האלה להציע בכל שעות היום. 

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);