מזג האוויר במרוקו באוגוסט 2024

תוכן עניינים

אוגוסט הוא החודש החם ביותר בשנה במרוקו. מרקש חמה מאד ויבשה עם טמפרטורות גבוהות במיוחד ומן הסתם שמדבר הסהרה חם אפילו יותר. קשה מאד לבקר במדבר הסהרה בתקופה זו.

הטמפרטורות באיזורי החוף נעימות יותר ואפשר להנות ממשבי רוח נעימים שיכולים להפוך את השהייה לכיפית יותר. באגדיר למשל הטמפרטורות נעות באיזור ה-32 מעלות ובשפשוואן שנמצאת בצפון הרחוק של מרוקו, הטמפרטורות מגיעות בערך לאיזור ה-30 מעלות.

מזג האוויר במרוקו באוגוסט

כמו בישראל, אוגוסט הוא החודש החם ביותר. קשה מאד להסתובב בחוץ ומזגן זהו מצרך קריטי ביותר כאשר מתהלכים בחוץ. בכל המדינה הטמפרטורות נעות בין 28 מעלות ל-45 מעלות, בהתאם לאיזור שאתם מבקרים בו כמובן.

מכיוון שאוגוסט הוא גם החודש היבש ביותר בשנה – הקפידו לקחת איתכם מים כאשר אתם יוצאים החוצה ממקום הלינה שלכם. מכיוון שדי קשה להתהלך בחוץ בשמש הקופחת בייחוד במרקש, מומלץ לקחת מונית או נהג צמוד ישירות מהמלון שלכם אל היעד שאתם מבקרים בו.

מזג האוויר במרוקו באוגוסט

מה ללבוש במרוקו באוגוסט

פשוט מאד: קצר ואוורירי. אתם רוצים ללבוש בגדים נוחים שיאפשרו לכם להתהלך בנוחות ושעשויים מבדים קלים ונעימים. במהלך היום קל מאד להזיע והדבר האחרון שאתם רוצים זה בגדים לא נוחים שרק גורמים לכם להזיע יותר.

מומלץ ללבוש מכנסיים קצרים במהלך היום עם נעלי הליכה נוחות שיאפשרו לכם לגמוע כמה קילומטרים במהלך הטיול יום שלכם. לא לשכוח לשים קרם הגנה ולהביא אותו איתכם כדי להתמרח שוב במהלך היום, כובע (למי שאוהב), ומשקפי שמש.

בגדול – איך שאתם מתלבשים בארץ לטיול תבואו כך גם למרוקו ואפילו יותר. הגנה מפני השמש חשובה מאד בייחוד בשנים האחרונות עם ההתחממות הגלובאלית אז אל תקלו בזה ראש.

פסטיבלים במרוקו באוגוסט

פסטיבל מולאי עבדאללה

כל שנה בחודש אוגוסט למשך שבוע ישנו פסטיבל שנערך בעיר טיט שנמצאת 9 קילומטר מהעיר אל ג'דידה כדי לכבד את זכרו של מולאי עבדאללה. האטרקציה המרכזי היא מופע הפנטזיה שזהו מופע עם 1,800 רוכבים רכובים על סוסים ויורים ברובים שלהם באוויר ויוצרים שואו לקהל.

לפסטיבל מגיעים מדי שנה בערך כחצי מיליון מבקרים שרואים מופעי ספורט והופעות מוזיקה מקומיות.

פסטיבל זה יותר מקומי ואותנטי כך שאם תמצאו עצמכם באיזור אל ג'דידה – מומלץ מאד לבקר בו ולחוות את מרוקו מנקודת מבט קצת אחרת ומיוחדת.

למידע נוסף על הפסטיבל לחצו כאן

פסטיבל מולאי עבדאללה

מה לעשות במרוקו באוגוסט

כאשר מתכננים טיול למרוקו בחודש אוגוסט, הדבר העיקרי שצריך לקחת בחשבון זה את הטמפרטורות הגבוהות ואיך להפוך את הטיול לכיפי ונעים יותר למרות החום הכבד. דרך נפלאה לעשות זאת היא להתמקד בערי החוף של מרוקו ולהנות ממזג אוויר נעים יותר עם בריזה מהאוקיינוס.

כדאי לדעת מבעוד מועד לאן הולכים בכל יום בכדי להימנע מהליכות מיותרות והגעה למקומות שלא פתוחים בשעה שהגעתם. יש כל-כך הרבה מה לעשות במרוקו בחודשי הקיץ: מסעדות, מוזיאונים, פארקים, בריכות, אתרים היסטוריים. חבל שהיום ייהרס אם לא תתכננו אותו נכון.

מזג האוויר במרוקו באוגוסט אומנם לוהט בשעות היום אך בשעות הערב שהטמפרטורות כבר צונחות תוכלו לבקר בשווקים המקומיים ולחוות צד אחר של מרוקו, צד אותנטי ומקומי שכדאי להכיר. מומלץ מאד להגיע למסעדות לקראת השקיעה ולתפוס מקום טוב, השקיעות במרוקו מהממות! 

מקומות מומלצים לבקר במרוקו באוגוסט

טנג'יר

אחת הערים היותר מיוחדות במרוקו, טנג'יר, עיר נמל שנמצאת בצפון מרוקו. טנג'יר מתויירת מאד ופופולרית בקרב תיירים שמגיעים אליה במעבורת דרך האוקיינוס מספרד ופורטוגל. מזג האוויר בטנג'יר בחודשי הקיץ נעים מאד וזהו יעד מושלם להעביר בו חלק מהטיול שלכם במרוקו.

טנגי'ר מציעה מקומות היסטוריים לבקר בהן כמו הרובע היהודי, כנסיית סנט אנדרוס שנבנתה ב-1905 והיא יצירה ארכיטקטורית מהממת. מקום נוסף שכדאי לבקר הוא הנציגות של ארה"ב בטנג'יר. מרוקו היא המדינה הראשונה שהכירה בארה"ב לאחר מלחמת המהפכה האמריקאית.

מלבד מקומות היסטוריים יש בטנג'יר חיי לילה טובים מאד ומסעדות מצוינות. תוסיפו לזה את העובדה שהמרוקאים שם דוברים ספרדית ואתם פתאום מרגישים שאתם בכלל בספרד ולאו דווקא במרוקו.

טנג'יר באוגוסט

אל ג'דידה

במרחק של כ-100 קילומטר מקזבלנקה, נמצאת העיר אל ג'דידה, עיר מוקפת חומה. העיר העתיקה מוכרת כאתר מורשת אונסק"ו ויש בה השפעות פורטוגזיות רבות על הקירות, הבתים, המסגדים והנמל.

אתר מורשת אונסק"ו נוסף בעיר הוא מבצר מזאגן (Mazagan) שנבנה בתחילת המאה ה-5 על-ידי השלטון הפורטוגלי ששלט בעיר. המבצר מאפשר נקודת תצפית פנורמית של 360 מעלות.

בזכות העובדה שבאל ג'דידה יש חוף ים, המון תיירים ומקומיים מגיעים אליה בחודשי הקיץ החמים לחופשות קצרות וסופי שבוע. אטרקציה נוספת שמושכת אליה תיירות לעיר היא הקזינו המפורסם של אל ג'דידה שמוכר בכל רחבי מרוקו.

קזבלנקה

העיר המאוכלסת ביותר במרוקו, קזבלנקה, זו עיר שכדאי מאד לבקר בה ולא רק רצועת החוף הארוכה שלה ומזג האוויר הנעים אלא בזכות המסעדות וחיי הלילה שהעיר מציעה.

קזבלנקה לא מוכרת במיוחד לתייר הישראלי באטרקציות שלה מלבד מסגד חסן השני שאין ספק שחובה לבקר בו. אך יש בעיר מקומות נוספים שכדאי לכם להכיר כמו השוק והרובע היהודי. בקזבלנקה נמצא מרכז הקניות הגדול ביותר באפריקה ויש בעיר מספר פארקי מים למשפחות וילדים.

העיר ענקית בגודלה עם מסעדות מהממות וחיי לילה שחובה להכיר. תוכלו למצוא ברים עם להקות מקומיות שמבצעות שירים מוכרים ומרימים את האווירה של המקום! 

ואם אתם עדיין מתלבטים מה לעשות בקזבלנקה ולא מוצאים – שלחו הודעה ונשמח להכווין אתכם.

לסיכום, אל תתנו לסח'וניה דל מות (חום מוות) להפחיד אתכם.

מזג האוויר במרוקו באוגוסט חם מאד זה נכון, אבל עם תכנון נכון של מקומות ויעדים – תוכלו לתכנן טיול מושלם במרוקו גם בחודש אוגוסט הלוהט.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);