טנג'יר: 11 אטרקציות ומקומות שאסור לכם לפספס

תוכן עניינים

טנג'יר התפרסמה באמצע המאה ה-20 כיעד מפורסם בקרב סופרים מאירופה וארצות הברית. כיום, הסופרים והאומנים הזרים שהיו בעיר כבר מזמן לא שם וטנג'יר נהפכה שוב לעיר משגשגת ומודרנית.

האטרקציה התיירותית המרכזית בעיר היא המדינה (העיר העתיקה), שם הסמטאות המפותלות מכילות מוזיאונים קטנים באחוזות משוחזרות, מונומנטים היסטוריים ושווקים. זהו אחד המקומות הטובים ביותר בעיר לאלו מכם שאוהבים לצלם.

טנג'יר היא גם אחד המקומות הטובים ביותר לבקר בה תוך כדי ביקור בחוף האטלנטי הצפוני וחוף הים התיכון. חלק מהמקומות הטובים ביותר לבקר בהם בטיולי יום הם החורבות הרומיות של ליקסוס (Lixus), הנוף הפנורמי של חוף הים ב-Cap Spartel וביקור במובלעת Ceuta הספרדית של חוף הים התיכון.

הנמל כאן תמיד גדוש במעבורות שמגיעות ויוצאות מטנג'יר אל ספרד, כך שבחלק מהמקרים היא העיר המרוקאית הראשונה שתיירים מגיעים אליה. 

בלו כמה ימים בעיר היפה הזו לפני שתרדו דרומה או מזרחה. תוכלו לתכנן את הטיול שלכם עם הרשימה של אטרקציות ומקומות לבקר בהם בטנג'יר.

1. לטייל במדינה של טנג'יר

המדינה בעיר יורדת ממעלה הצוק לעבר האוקיינוס במבוך של סמטאות צרות. המקום המרכזי במדינה היא כיכר Petit Socco בו גברים מבוגרים יושבים בה במשך שעות, שותים תה ומשחקים שש-בש.

מערבית מכיכר Petit Socco על רחוב Rue Siaghine נמצאת כנסייה שנבנתה בשנת 1880 על-ידי הספרדים. מזרחית לכיכר נמצא המסגד הגדול.

בפינה הדרום מזרחית של המדינה נמצא מוזיאון הנציגות האמריקנית, פעם בניין הקונסוליה של ארה"ב והתפקיד הדיפלומטי האמריקאי העתיק בעולם.
מרוקו היא המדינה הראשונה בעולם להכיר בעצמאותה של ארה"ב והקימה את נציגותה בעיר הצפונית הזו בשנת 1821.

המוזיאון בפנים עוקב אחר ההיסטוריה של מערכת היחסים בין ארה"ב למרוקו, והתערוכות בפנים כוללות את המכתב המפורסם של ג'ורג' וושינגטון אל מולאי עבדאללה.

קברו של אבן בטוטה(Ibn Batuta) שנולד בעיר (הנוסע והסופר המפורסם של מרוקו מהמאה ה-14) נמצא בפינה הצפון מערבית של המדינה.

החוף של טנג'יר
טיולים מותאמים אישית מזיאן

2. ביקור בקסבה של טנג'יר

הקסבה של טנג'יר (מבצר עם חומות גבוהות שהסולטן גר בו בעבר) נמצא באיזור הצפוני של המדינה. השער הראשי לתוך הקסבה (הגישה אליו מחומת המדינה הצפון מערבית) נפתח אל חצר גדולה שמוביל אל ארמון Dar el Makhzen, פעם מקום משכנו של הסולטן וכיום משמש כמוזיאון הקסבה.

הארמון נבנה במאה ה-17 והוגדל על-ידי כל סולטאן ששלט. תקרות העץ המגולפות וחצר השיש מציגות את המורכבויות של עבודת האומנות המרוקאית.

מגוון בתי הקפה מסביב לקסבה המשקיפים לים התיכון מציעים כמה מהתחנות הציוריות ביותר שיש לעיר להציע בשביל תה עם נענע וארוחת צהריים.

כתובת: Porte de la Kasbah, Rue Tabor

הקסבה של טנג'יר

3. מוזיאון הקסבה

המוזיאון המצוין הזה בתוך הקסבה נמצא בארמון Dar el Makhzen. המוזיאון מאגד מספר מדהים של תערוכות המתחקות אחר ההיסטוריה הסוערת והמסובכת של מרוקו.

לאלו מכם שאוהבים היסטוריה, אוסף העתיקות זה איזור שחובה לבקר בו. ניתן למצוא פסיפסים ופסלים מהאתרים הרומיים העתיקים העיקריים של המדינה כמו ליקסוס ווולובליס, וכן דגם בגודל טבעי של קבר קרתגי.

יש גם מיצגים המסבירים על ההיסטוריה של העיר הכה מיוחדת הזו ואיזור ענק המוקדש לאומנות המרוקאית.

החדר של העיר פס מיוחד במינו, המכיל משי וכתבי יד מאוירים, כמו גם קרמיקה בת מאות שנים המעוטרת מצהוב זהוב ועד לכחול פס המפורסם.

כתובת: Rue Riad Sultan, Kasbah

מוזיאון הקסבה בטנג'יר

4. Ville Nouvelle - העיר החדשה

העיר החדשה (ville nouvelle) היא מקום חובה לאוהבי ארכיטקטורה שכן ניתן למצוא המון בניינים מעניינים מסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20.

כאן, תמצאו את מרפסת הבטלנים (Terrasse des Paresseux), שם תוכלו להשקיף על נוף האוקיינוס ​​המרהיב שכבש כל כך הרבה אמנים אירופאים.

הכיכר המרכזית (The Grand Socco) מסמלת את סיומה של העיר החדשה והכניסה למדינה. תושבי העיר המקומיים מגיעים לכאן כדי להסתובב, לשחק ולשבת בבתי הקפה במשך שעות.

צפונית לכיכר נמצאים גני מנדוביה (Mendoubia Gardens) המלאים בעצי תאנה.

טנג'יר העיר החדשה

5. תהנו מהנוף ב-Cap Spartel

חובבי גיאוגרפיה לא ירצו לפספס את הטיול הזה. Cap Spartel נמצאת 11 קילומטרים מערבית לטנג'יר והיא הנקודה הצפון המערבית ביותר באפריקה.
הזמן הכי טוב להגיע הוא לקראת השקיעה.

המגדלור שנמצא בקצה הצוק פוטוגני במיוחד, ויש בית קפה מצוין שאתם יכולים לשתות בו קפה או מיץ ולהנות מהנוף המדהים של האיזור.

ממש מתחת לצוק נמצאת רצועת החוף של Achakkar המשתרעת לאורך 5 קילומטר. בנקודה הדרומית של החוף נמצאים מערות הרקולס, שם לפי האגדות הרקולס חי.

Cap Spartel

6. טיולי יום ל-Lixus & Larache

עיירת החוף לאראש (Larache), 88 קילומטרים דרומית לעיר, היא היישוב הקרוב ביותר לאתר הארכיאולוגי ליקסוס (Lixus), בו מספרת האגדה היוונית שהרקולס אסף את תפוחי הזהב.

האתר היה מרכז מסחרי בהתחלה של הפיניקים, אחר כך הקרתגים ולבסוף הרומאים, אך ההיסטוריה שלו נחשבת עתיקה בהרבה מהכובשים הללו.

בהריסות ניתן למצוא מקדש, תאטרון ומרחצאות. 

לאחר ביקור באתר, לכו מערבה לאורך כ-6 קילומטר לתוך Larache עצמה בה סמטאות המדינה הקטנטנה בצבעי כחול לבן היא בית לשרידי הארכיטקטורה ההיספאנו-מורית של העיר.

אם אתם הולכים לאורך החוף, Laroche היא נקודת עצירה טובה בין טנג'יר לרבאט.

העיירה Larache

7. טיול יום ל-Ceuta בטריטוריה של ספרד

79 קילומטרים מזרחית לעיר נמצאת Ceuta, אחת המובלעות של ספרד בחוף המרוקאי והיא מרכז תחבורה מרכזי עם מעבורות על פני הים התיכון לאלגצ'יראס (Algeciras).

המבצרים העתיקים שנבנו על-ידי הפורטוגלים מסביב לתעלת San Felipe היא אחת מהנקודות המרכזיות בעיירה, אבל העיר מציעה מגוון של מוזיאונים קטנים ומעניינים וגלריות אומנות לבקר בהן יחד עם היסטוריה ארכיטקטורית מרתקת.

הגלריות העכשוויות של Museo de los Muralles Reales ו-Museo de la Basilica Tardorromana הן 2 הגלריות היותר מעניינות ששווה לכם לבקר בהן.

אלו מביניכם שמתעניינים באומנות וארכיטקטורה דתית צריכים לבקר בכיכר המרכזית של Ceuta, בהם נמצאים קתדרלת מוזיאון וכנסייה מהמאה ה-15.

אתם תצטרכו להיות עם הדרכון שלכם כדי להיכנס לעיר זאת מפני שאתם רשמית נמצאים בטריטוריה ספרדית. אם תטיילו מזרחה לאורך הים התיכון, Ceuta היא מקום מצוין לבקר בה בין טנג'יר לטטואן.

העיירה Ceuta בטריטוריה של ספרד

8. להנות מהחוף של טנג'יר

רובע החוף של טנג'יר קשור באופן מהותי לימי הזוהר של אמצע המאה ה-20 של העיר, כאשר התושבים של העיר הפכו אותה לאחת מרצועות החול המפורסמות בעולם.

ימי הזוהר שלה כבר מזמן מאחוריה, אבל איזור החוף הוא עדיין מקום יפהפה וכיפי להתהלך בו בין אם זה בטיילת או על החוף עצמו.

למרבה הצער, שחייה כאן לא מומלצת שכן המים לא הכי נקיים אבל אפשר עדיין להנות מהחוף עצמו.

מיקום: Off Avenue Mohammed VI

החוף של טנג'יר

9. טיול יום לעיירה אסילה (Asilah)

העיירה הקטנה אסילה שנמצאת 40 קילומטר צפון מערב מטנג'יר בקצה של האוקיינוס האטלנטי במרוקו יש היסטוריה שמשתרכת עד לתקופה הרומית.

בתקופה היותר עדכנית, היא הייתה תחת שליטתם של ספרד ופורטוגל. אבל החולות המרשימות של העיירה, עם מעוזים ומגדלים ששרדו, מציעות כעת סביבה לטיולים מענגים על חוף הים.

הביצורים הפורטוגזיים מקיפים עיר עתיקה של בתים יפים בצבעי כחול לבן עם תחושה ים תיכונית ייחודית. 

העיירה גם מפורסמת בגלל מנות פירות הים המטוגנים שלה. המסעדות נמצאות לאורך החוף כך שאתם יכולים לשלב רגליים ולהנות מדג טוב ומנוף מעולה.

טיול יום לעיירה אסילה

10. ביקור בכנסיית סנט אנדרוס

הכנסייה האנגליקנית של טנג'יר היא אחד המקומות המרגיעים ביותר בעיר והיא מקום מעולה לביקור אם ההמולה של העיר היא קצת יותר מדי בשבילכם.

הכנסייה נבנתה בשנת 1905 והיא פעילה עד היום. פנים הכנסייה בנוי בצורה מיוחדת ועם אלמנטים מרוקאיים מסורתיים.

מחוץ לכנסייה ישנו בית קברות מתחילת המאה ה-20. הסופר ותושב העיר, וולטר האריס (מחבר הספר "Morocco That Was"), קבור כאן.

מלבד ימי ראשון, הכנסייה סגורה אבל מבקרים יכולים להגיע, לדפוק על הדלת והשומר ייתן לכם להיכנס ולהתרשם מהמבנה.

כתובת: Rue d'Angleterre

כנסיית סנט אנדרוס בטנג'יר

11. ביקור במובלעת הספרדית Melilah

יחד עם Ceuta, העיר Melilah היא מובלעת ספרדית על אדמת מרוקו. כיום העיירה היא עיירת נמל עמוסה במעבורות יומיות ששטות לנמלים של מלאגה ואלמריה, אבל כדאי לבלות ב-Melilah שעמוסה באטרקציות תיירותיות ובייחוד אם אתם מתכננים לטייל מזרחה לאורך האוקיינוס האטלנטי מטנג'יר.

העיר הבצורה (Melilla la Vieja), היא המקום המרכזי של רוב הטיולים בעיר. בפנים תוכלו למצוא המון מוזיאונים קטנים, מערה ומנהרה של Las Cuevas del Conventico, שנגלו לראשונה על-ידי הפיניקים וקתדרלה מהמאה ה-17.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);