מזג האוויר במרוקו במאי 2024

תוכן עניינים

האביב במלוא הדרו בחודש מאי וזהו החודש שמסמל את תחילתו של הקיץ שנמצא מעבר לפינה. מזג האוויר חמים ברוב המקומות במהלך היום והטבע בפריחה מלאה. אם מזדמן לכם להיות ליד האוקיינוס, זהו זמן מעולה לטבילה במים הקרירים.

בגדול, מזג האוויר במרוקו במאי הוא חם, יבש ועם קצת רוחות קרירות במהלך הערב. לאחר חודשי האביב מרץ ואפריל שהביאו עמם גשמים, חודש מאי במרוקו זה זמן מעולה להרגיש את הטבע שמתחיל לצמוח ולמלא את ההרים בירוק.

במהלך חודש מאי ישנם 2 פסטיבלים מרכזיים שכדאי מאד להכיר: פסטיבל הוורדים ופסטיבל מוואזין (Mawazine) שייערך רק שנה הבאה לאחר 3 שנים של הפסקה בעקבות הקורונה.

לדעתנו האישית, חודש מאי במרוקו הוא אחד החודשים המומלצים ביותר לטייל במדינה. מזג האוויר מצוין, לא חם מדי ולא קר מדי, אין הרבה תיירים ומחירי הטיסות בחודש זה יחסית זולים בהשוואה לחודשי הקיץ הבאים.

מזג האוויר במרוקו במאי

חודשי האביב כבר מאחורנו והטמפרטורות מתחילות לעלות. הטמפרטורות נעות מ-15 מעלות באיזורי הרי האטלס ועד ל-35 במרקש. באיזורי האוקיינוס מזג האוויר נוח יותר עם רוחות נעימות כך שהטמפרטורות בטנג'יר מגיעות ל-22 מעלות ובקזבלנקה בסביבות 23.

מזג האוויר במרקש במאי יחסית חם יותר והטמפרטורות מגיעות בקלות ל-35 מעלות ביום לעומת אגדיר שמזג האוויר בה נוח יותר והטמפרטורות שם נעות באיזור ה-25 מעלות.

הלחות במרקש יחסית גבוהה כך שכדאי ורצוי להיות עם בקבוקי מים במידה ואתם מטיילים במהלך היום כי אתם תזיעו והרבה. 

ככל שתתקרבו יותר לאיזור המדבר, כך הטמפרטורות יעלו אז תיערכו בהתאם. אם תרצו קצת לברוח מהחום, תוכלו לעלות לכיוון הרי האטלס שם הטמפרטורות נמוכות יותר באיזור ה-22 מעלות ומטה כאשר השמש שוקעת.

מזג האוויר במרוקו במאי

מה ללבוש במרוקו במאי

מזג האוויר במרוקו במאי כבר חמים יותר ברוב האיזורים ולכן אין צורך בבגדים ארוכים במהלך היום באיזורים מסוימים. יחד עם זאת, כדאי להתכונן לשעות הערב הקרירות כך שבמידה ותהיו רוב היום בחוץ כדאי לקחת ג'קט למקרה ויהיה קריר יותר.

אומנם מרוקו יכולה להיות חמה מאד, אך אנשים עדיין מתלבשים בצורה שמרנית אז קחו זאת בחשבון. לנשים שביניכן שרוצות ללכת עם בגדים קצרים, כדאי אולי לשקול ללבוש שמלות נוחות או מכנסיים כדי להרגיש נעים בחום ולהימנע ממבטים והערות של מקומיים.

פריטים נוספים שמומלץ לקחת בחשבון: כובע, משקפי שמש, קרם הגנה, סנדלים (למי שאוהב), נעלי הליכה נוחות וג'קט לעת הצורך בשעות הערב.

פסטיבלים במרוקו במאי

פסטיבל הוורדים - תחילת מאי עד אמצע החודש

פסטיבל הוורדים במרוקו הוא חגיגה תוססת הנערכת מדי שנה בחודש מאי וכובשת את המבקרים עם יופיו הקסום והריחות הנעימים. פסטיבל זה שוכן בעיירה הציורית אל קלא מגונא (El Kelaa M’Gouna), הממוקמת בעמק דאדס כמחווה ליבול הוורדים השופע של האזור.

האוויר מתמלא בניחוח מתוק של אלפי ורדים פורחים, והעיירה מתעוררת לחיים עם מגוון ססגוני של אירועים ופעילויות. ממצעדים תוססים ומופעי מוזיקה מסורתית לתחרויות יופי ותערוכות מלאכה, פסטיבל הוורדים מציע חוויה תרבותית מיוחדת.

חקלאים מקומיים מציגים בגאווה את מוצרי הוורדים שלהם, כולל מי ורדים, בשמים, שמנים ומוצרי קוסמטיקה, ומספקים למבקרים את ההזדמנות להיכנס לעולם הכובש של הוורדים.

הפסטיבל יוצר אווירה קסומה, בה מתכנסים מקומיים ותיירים כאחד כדי לחגוג את היופי והמשמעות של הפרחים המעודנים הללו.

קחו בחשבון שאם תרצו לראות את שדות הוורדים, כדאי להגיע לפני הפסטיבל.

פסטיבל הוורדים במרוקו

פסטיבל Mawazine - תאריכים משתנים

פסטיבל Mawazine, הידוע גם כ-Rhythms of the World Concert, הוא פסטיבל מוזיקה המתקיים מדי שנה במרוקו. אירוע זה מתקיים בעיר התוססת רבאט ומפגיש מגוון רחב של ז'אנרים מוזיקליים, אמנים ותרבויות מרחבי העולם.

הפסטיבל מתהדר בשורה מרשימה של מוזיקאים בינלאומיים ומקומיים בעלי שם, המרתקים את הקהל בהופעותיהם המחשמלות. מפופ ורוק ועד למוזיקה מרוקאית מסורתית, ג'אז ומוזיקת ​​עולם, Mawazine מציעה שטיח עשיר של צלילים הפונה לקהל רחב. 

הפסטיבל לא התקיים ב-3 שנים האחרונות בעקבות הקורונה והוא יחזור במאי 2024 אז כדאי שתפתחו יומנים ותשריינו תאריכים.

מה לעשות במרוקו במאי?

מזג האוויר במרוקו במאי חמים יותר והרבה יותר כיף לטייל במהלך היום בבגדים קצרים. זהו זמן מושלם לבקר באתרי הטבע של מרוקו ולהנות ממזג אוויר חמים ונעים בהשוואה לחודשי הקיץ הלוהטים.

כדאי לצאת מהערים הקיסריות של מרוקו שמתחילות להתמלא בתקופה זו בתיירים, בייחוד במקומות ההיסטוריים ולהגיע לאיזורי הרי האטלס, הרי הריף והחופים המדהימים שיש למרוקו להציע. 

אם אתם חובבי גלישה או תמיד רציתם ללמוד לגלוש – חודש מאי זהו זמן מושלם להיכנס למים. לא משנה מה תחליטו לעשות, מזג אוויר במרוקו במאי מושלם לכל אטרקציה שרק תרצו לעשות.

מקומות מומלצים לבקר במרוקו במאי

El Kelaa M’Gouna

עיירת אל קלא מגונא נמצאת בעמק הדאדס בהרי האטלס הגבוהים בערך כ-100 ק"מ צפון מזרח מהעיר וורזאזאת. איזור זה מפורסם מאד בזכות ורד דמשק שגדל באיזור ובתקופת האביב האיזור גדוש בפרח זה שרק בשבילו שווה לבקר ולהתרשם.

גם אם לא יתמזל מזלכם לבקר בפסטיבל הוורדים, עמק הדאדס הוא איזור מושלם לחובבי טבע. איזורי ההרים מצוינים לטרקים וישנם סיורים מודרכים שיוכלו לקחת אתכם לבקר במקומות היסטוריים הנמצאים באיזור.

בימי רביעי בעיירה יש את השוק המקומי ששווה לבקר בו ולטעום מהמאכלים הטעימים שיש לסוחרים בדוכני האוכל להציע.

וורזאזאת

העיר וורזאזאת ידועה גם בשמה כ-"הוליווד של מרוקו" בזכות מגוון אתרי הצילום שנמצאים כאן. חלק מהסדרה "משחקי הכס" צולם כאן. העיר נמצאת כשעה נסיעה מהעיירה אל קלא מגונא וכדאי מאד לבקר בה.

כדאי להגיע לכפר איית בן חדו ולהתרשם מהארכיטקטורה המרשימה שיש למקום להציע. זהו אתר אונסק"ו מרשים ביופיו כך שלצלם זה בגדר חובה!

ימי ראשון בוורזאזאת הם זמן לבקר בשוק המקומי. השוק חמוד ומציע מאכלים מקומיים ומזכרות ששווה לקחת איתכם חזרה לארץ. 

וורזאזאת

רבאט

עיר הבירה של מרוקו, רבאט, היא גם העיר שמארחת את פסטיבל Mawazine השנתי שחל בחודש מאי. אם הפסטיבל פחות מעניין אתכם או יזדמן לכם להגיע לעיר לא בחודש מאי – לרבאט יש המון מה להציע.

חודש מאי במרוקו זהו זמן מושלם לטייל באיזור הקסבה ולשוטט בסמטאות. קירות הקסבה נבנו בתקופת המאה ה-11 וסמטאות צצות בכל פינה. 

מומלץ לבקר בקסבת אודאיה (Kasbah Oudaya), מקום שנמצאים בו מוזיאון המלוכה והגנים האנדלוסים. המוזיאון הוא ארמון שנבנה במאה ה-17 על-ידי הסולטאן מולאי איסמעיל והוא עשיר באומנות ותרבות מרוקאית יחד עם מבחר עשיר של שטיחים מקומיים.

הגנים האנדלוסיים הם מקום נוסף ששווה לבקר בו והם מלאים בעצי פרי יפהפיים ופרחים מיוחדים. כדאי לטייל בגנים אחה"צ כאשר פחות חם ולהנות מנוף יפהפה ומבריזה נעימה שמגיעה מהאוקיינוס.

רבאט במאי

חודש מאי הוא זמן מושלם לבקר במדינה. יש המון מה לעשות ולראות ומזג האוויר במרוקו במאי לרוב חם כך שאפשר להנות מהחופים המהממים של מרוקו ולבקר באתרים היסטוריים.

כדאי לקחת בחשבון את זמינות המלונות מראש מכיוון שמחודש מאי תפוסת המלונות מתחילה להתמלא לכן כדאי להיערך כמה שיותר מוקדם להזמין מלון או ריאד שבא לכם.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);