מזג האוויר במרוקו במרץ 2024

תוכן עניינים

מזג האוויר במרוקו במרץ זהו זמן מושלם להתחיל לתכנן טיול למרוקו. הטמפרטורות מתחילות להתחמם במהלך היום אך זה עדיין לא חם כמו בשיא הקיץ. בשעות הערב מתחיל להיות קריר יותר אז כדאי לקחת משהו חם איתכם בייחוד אם אתם תבלו רוב היום בחוץ.

אביב זה זמן מעולה לביקור במרוקו ויחסית לשאר חודשי השנה אין המוני תיירים במדינה כך שניתן להנות מהאטרקציות ללא עומס אנשים. 

תחילת האביב היא זמן מושלם לחובבי טבע להנות מהרי האטלס ואיזורי טבע שיש למרוקו להציע ולטייל במזג אוויר מושלם.

מזג האוויר במרוקו במרץ

חודש מרץ במרוקו מסמן את תחילת האביב. הטמפרטורות מתחילות לעלות במהלך היום ל-20 עד 24 מעלות ביום, תלו באיזור שאתם מבקרים בו. בערב יותר קריר עם טמרפטורות שנעות בין 11 ל-14 מעלות צלזיוס.

כמו כן, מזג האוויר במרוקו במרץ משתנה מאיזור לאיזור. איזורים לאורך החוף נהנים מטמפרטורות גבוהות יותר ומעט גשם לעומת איזורים אחרים שצפוי בהם יותר גשם. למשל מזג האוויר במרקש בחודש מרץ יהיה שונה ממזג האוויר במקנס. חודש מרץ הוא החודש השני בכמות הגשם.

אם תטיילו להרי האטלס בחודש מרץ אולי תצליחו לראות קצת שלג. ביקור במדבר הסהרה הוא די קיצוני מבחינת הצניחה של הטמפרטורות ביום לטמפרטורות בלילה. לא אמור להיות ממש קר בתקופה זו במדבר אבל תמיד טוב להתלבש בהתאם.

מזג האוויר במרוקו במרץ

מה ללבוש במרוקו במרץ

כשמטיילים במרוקו כדאי לזכור את שינויי מזג האוויר בייחוד בתקופה זו, לכן כדאי להתלבש בשכבות. מזג האוויר במרוקו במרץ מתחמם בכל המדינה בתקופה זו אבל כל עוד אתם לא מגיעים להרים אפשר להשאיר את המעילים בבית.

בכל מקרה, כדאי להיות מוכנים ולהביא ג'קטים דקים, סוויטשרים וחולצות ארוכות לשאר הטיול. 
כמובן, משקפי שמש וכובע זה תמיד טוב בייחוד אם אתם הולכים הרבה בחוץ.

אם אתם מתכננים להגיע להרים, מכנסיים ארוכים ותרמיות זה תמיד מומלץ בעיקר בלילה. 

פסטיבלים במרוקו במרץ

פסטיבל הנוודים הבינלאומי - אמצע מרץ

הכפר מחמיד אל גיזלן (M’Hamid El Ghizlane) ממוקם כמעט 100 ק"מ דרומים מ-Zagora ושם נערך פסטיבל הנוודים הבינלאומי. הפסטיבל אורך כשלושה ימים במהלך חודש מרץ כל שנה וזו דרך נפלאה ללמוד על תרבות הנוודים במרוקו.

תוכלו לבקר בכנסים בכדי ללמוד על חקלאות ופיסול, ולהנות מצורות שונות של אומנות מקומית ובינלאומית מאומנים שמגיעים מחו"ל. ישנם אפילו פעילויות ספורט כמו מירוץ גמלים והוקי נוודים.

פסטיבל הנוודים הבינלאומי

מה לעשות במרוקו במרץ?

אם הטיול המתוכנן שלכם נופל על חודש מרץ, אז כדאי להגיע עם מגוון בגדים. הימים עלולים להיות חמים מאד ובשעות הערב קר יותר לכן כדאי להביא בגדים חמים. בגלל מזג האוויר הנעים, אפשר לצאת לטרקים בהרי הריף והאטלס.

חודש מרץ הוא גם זמן די טוב לביקור בסהרה אך קחו בחשבון את הטמפרטורות הגבוהות במהלך היום. אומנם בדרך כלל, מגיעים למדבר עצמו לקראת השקיעה בשביל רכיבת גמלים או טיול ג'יפים – אבל לאלו שיגיעו בשעות הצהריים, החום עלול להיות קשה.

מרוקו מדינה עשירה בהיסטוריה ויופי. בכל מקום שתגיעו אליו, כדאי שתבקרו במדינה של העיר שם תוכלו להנות מאוכל אותנטי ויצירות מכל הסוגים. 

קחו נסיעה מקזבלנקה למרקש על רכבת "מרקש אקספרס" או שתישארו באיזור החוף ותהנו ממנות דגים טעימות במיוחד.

מקומות מומלצים לבקר במרוקו במרץ

מחמיד אל גיזלן - M’Hamid El Ghizlane

אם אתם כבר לא יכולים לחכות לבקר במדבר הסהרה, הכפר הקטן מחמיד אל גיזלן הוא מקום מצוין להתחיל בו. באמצע חודש מרץ, נערך בכפר פסטיבל נוודים בינלאומי שנערך כ-3 ימים בו חוגגים את התרבות הנוודית.

וכמובן איך אפשר מבלי לבלות לילה אחד במדבר הסהרה? אפשר להגיע למדבר דרך מרקש או אם התחלתם את הטיול באיזור הצפוני של מרוקו, אפשר לרדת בנסיעה לכיוון המדבר. לא משנה איך תגיעו לסהרה – מצפה לכם חוויה של פעם בחיים!

אם ייצא לכם להיות במחמיד אל גיזלן ביום שני, תוכלו לבקר בשוק הקטן שנפתח בשעות הבוקר המוקדמות ונסגר לקראת הצהריים בגלל החום הלוהט.

פס

העיר הקיסרית פס נמצאת כ-170 קילומטרים מעיר הבירה רבאט והיא העיר העתיקה ביותר בעולם מתקופת ימי הביניים. העיר העתיקה הזו נחשבת למרכז התרבותי של מרוקו כך שלאלו מכם שמרגישים מחוברים להיסטוריה – כדאי מאד לבקר בפס.

שום ביקור בפס יושלם מבלי לבקר במדינה העתיקה ביותר: פס אל באלי (Fez El Bali). השוק המדהים הזה מכיל כ-9,400 סמטאות צרות ורחבות כאחד. תוכלו למצוא בשוק כל מה שתרצו: ממזכרות לתבלינים ואוכל.

בנוסף, יש את האוניברסיטה העתיקה ביותר בעולם: אוניברסיטת אל קראווין (Al Karaouine university). כרגע זהו מסגד פעיל אז לא תוכלו לראות הרבה אם אתם לא מוסלמים אבל אפילו ביקור בחצר של המקום שווה את הביקור.

אם אתם חובבי אומנות ומוזיאונים, כדאי לבקר במוזיאון דאר בטחה (Dar Batha Museum) שם תוכלו לראות את אוסף יצירות הברזל, שטיחים, עבודות עץ ועוד. המוזיאון עצמו גם כן יצירת אומנות מכיוון שהוא נבנה בארמון קיץ שקיים מהמאה ה-19.

מזג האוויר בפס במרץ

טטואן

רק מספר קילומטרים מפרידים בין מפרץ גיברלטר לעיר טטואן והיא אחת מ-2 ערי הנמל המרכזיות במרוקו ששוכנת על ים התיכון. העיר המקסימה הזו היא יעד חובה לכל אחד שרוצה לחוות את התרבות המרוקאית והארכיטקטורה שלה. לא רחוק משם נמצא אחד מהחופים הפופולריים ביותר בעיר מרטיל (Martil).

בטטואן, היופי הייחודי של התרבות המרוקאית ניתן לראות בכל פינה. עבור מבקרים שרוצים לראות עוד -כדאי לבקר במוזיאון הארכיאולוגי של טטואן. במוזיאון ניתן לראות כלים פרהיסטוריים ויש ספרייה עצומה במקום.

אחד המקומות הפופולריים ביותר להצטלם בה היא העיר שפשוואן המפורסמת בזכות הצבע הכחול שלה. תוכלו לצאת לטיול יום ולבקר במדינה של העיר שרק היא צבועה בכחול, לשוטט ולהצטלם בכמעט כל פינה שרק אפשר. עיר יפהפייה שחובה להגיע אליה.

אוג'דה

אוג'דה היא העיר הגדולה ביותר במזרח מרוקו ונמצאת ליד הגבול עם אלג'יריה. בעבר העיר הייתה פופולרית יותר לתיירים אך בשנים האחרונות פחות. יחד עם זאת, יש הרבה ממה להנות מהעיר העתיקה אך מודרנית זאת.

צאו להליכה, שחקו טניס, רכבו על סוסים בפארק ללה עיישה (Lala Aicha park) ותהנו ממזרקות יפות, עצים ומיטות צבעוניות. 

המדינה של העיר אומנם לא כ"כ גדולה אך עדיין מקום מדהים לבקר בו. תמצאו במדינה אוכל משגע ואת הזיתים שאוג'דה מפורסמת בהם. כדאי לבוא רעבים כי יש הרבה ממה לאכול.

פארק ללה עיישה

משהו מקסים קורה במרוקו בתקופת האביב. אם אתם כבר רוצים להרגיש את השמש הצפון אפריקאית ולהימנע מעומס של תיירים – מרץ זו תקופה נפלאה לבקר במרוקו. מזג האוויר במרוקו במרץ ברובו נפלא ותוכלו להנות מימים רבים של שמש חמימה.

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);