מזג האוויר במרוקו בינואר 2024

תוכן עניינים

מזג האוויר במרוקו בינואר הוא החודש הקר ביותר בשנה. אומנם בהשוואה למדינות אחרות באירופה שגדושות בשלג וקור מקפיא – מרוקו היא אחלה אופציה לבקר בה בחודש זה.

חלק מהיתרונות בלבקר בחודש ינואר היא למשל האפשרות להגיע לאיזורים החמים יותר במדינה ולטייל מבלי להזיע יותר מדי. הטמפרטורות נוחות והרבה יותר נעים. אם מדבר הסהרה היא אופציה עבורכם בטיול – חודש ינואר הוא זמן מעולה.

יתרון נוסף הוא היכולת לשוטט במדינה של מרקש בצורה הרבה יותר נוחה ונעימה.

מאמצע ינואר עד סוף החודש יש פחות תיירים שזה אומר הרבה פחות תורים ועומס. בנוסף, מחירי המלונות נוטים לרדת בחודש זה כך שתוכלו לחסוך קצת במחיר הלינה שלכם.

אז אם תמיד רציתם להגיע למרוקו – יכול מאד להיות שינואר זהו החודש המושלם!

מזג האוויר במרוקו בינואר

מזג האוויר במרוקו בינואר

חודש ינואר הוא הקר והרטוב ביותר במרוקו בכל השנה. הטמפרטורות נעות במהלך היום בין 10 מעלות – 20 מעלות ולפעמים יותר. כאשר השמש בחוץ נורא נעים וחמים, אפילו בחורף. כמובן כשהשמש יורדת נהיה קר יותר לכן קחו זאת בחשבון כאשר אתם יוצאים החוצה.

ינואר כאמור הוא החודש הרטוב ביותר. בדרך כלל, ישנם 5 ימי גשם במהלך החודש כך שרוב הזמן מזג האוויר במרוקו בינואר הוא די טוב.

הטמפרטורות באיזור הים התיכון נוטות להיות גבוהות יותר מקו החוף של האוקיינוס האטלנטי. באיזורי המדבר הטמפרטורות מגיעות לסביבות 20 מעלות, בזמן שבאיזורי ההרים הטמפרטורות יכולות לרדת למתחת ל-8 מעלות צלזיוס. באיזורי ההרים בחודשי ינואר ופברואר יורד שלג.

מה ללבוש במרוקו בינואר

יש לקחת בחשבון שמזג האוויר במרוקו בינואר נוטה להשתנות המון. כמו שציינו כבר קודם, כאשר השמש בחוץ נורא נעים וחמים אך כאשר אין שמש קריר וסגרירי. בנוסף, צריך להתחשב במזג האוויר במקומות אחרים במדינה במידה ואתם מטיילים למקומות אחרים.

איזורים מדבריים חמים יותר מאיזורי ההרים אבל בכל האיזורים קר יותר כאשר יורד הערב. כאשר אתם רוצים לארוז מזוודה לחודש ינואר – תחשבו שכבות.

שכבות ייתנו לכם את האופציה להסיר בגד או לשים משהו חם יותר. כמו כן, יכול להיות שלא תצטרכו את זה כל יום אבל כפפות, כובע צבע וכו' אלו דברים שיוכלו לעזור לכם בטיול.

פריטים שכדאי לארוז: סווטשירטים קלילים, ג'קט, קפוצ'ונים, פליז, מכנס טרמי, טישרטים, ג'ינסים, חצאיות ארוכות, כובע, כפפות והרבה הרבה גרביים.

כל אחד מכיר את עצמו הכי טוב ויודע כמה קר או חם לו בדרך כלל. אם אתם לא הטיפוס שקר לו יותר מדי – ג'קט טוב יכול להספיק.

פסטיבלים במרוקו בינואר

פסטיבלים במרוקו בינואר

1 לינואר - השנה החדשה

כמו בכל מקום בעולם, ה-1 לינואר מסמן את השנה החדשה. אין יותר מדי חגיגות ביום הזה אלא זהו יום חופש ומנוחה מהחגיגות והמסיבות של אנשים שיצאו לילה קודם.

11 לינואר - הכרזה על עצמאות

ב-11.1.1944, מרוקו הכריזה על עצמאותה מפני המשטר הצרפתי. הם אומנם לא קיבלו את עצמאותם עד 1957, אבל זהו עדיין נחשב כחג לאומי. יש המון פסטיבלים ברחבי הערים ובחלקם ניתן למצוא קישוטים.

12 ו-13 לינואר - Yennayer, השנה האמזירית החדשה

Yennayer זהו חג הנחגג על ידי אמזירים (ברברים) המציין את התחלתה של שנת הייבול. תוכלו למצוא חגיגות אלו באגדיר ומקומות נוספים. באיזורי האטלס האמצעי והגבוה ניתן למצוא חגיגות מסורתיות יותר. שבטים מתאספים בשירה וריקודים וחוגגים את התקוות שלהם של שנה מלאה בייבול.

מה לעשות במרוקו בינואר

ינואר הוא זמן מצוין בשנה להגיע למרוקו ולטייל בה. אומנם זהו החודש הקר ביותר בשנה אך במהלך היום הטמפרטורות נוחות מאד מה שמאפשר טיולים במהלך היום בצורה נוחה ונעימה.

פעילויות וסיורים בחוץ במהלך חודש ינואר הן זמן מצוין לחקור ולטייל במדינה היפה הזאת. מהים התיכון ולחופי האוקיינוס האטלנטי אל הרי האטלס המושלגים – למרוקו יש גיוון גיאוגרפי מרשים.

תוכלו לעשות טיולי גמלים, סיור מודרך באחת מערי המדינה, טיול סקי בהרי האטלס, או ללמוד גלישת קייט בעיר דח'לה. למרוקו יש המון מה להציע מבחינת אטרקציות ופעילויות.

אם מעניין אתכם לגלות על ההיסטוריה של המקום ולראות אומנות – יש מוזיאונים, גלריות, מדינות ושווקים שתוכלו להנות מהן. תוכלו לרכוש מזכרות מאומנים מקומיים המציעים את הסחורה שלהם.

כאשר הערב יורד וקר בחוץ, תוכלו להיכנס אל אחת מהמסעדות המקומיות ולהנות מאוכל מסורתי. כמובן, אופציה נוספת היא לבקר בברים או מועדונים בערים בהן יש חיי לילה. 

מקומות מומלצים לבקר במרוקו בינואר

קזבלנקה

קזבלנקה היא העיר הגדולה ביותר במרוקו. העיר מודרנית מאד ותמיד יש מה לעשות ולראות אפילו בחודש הקר השנה. אוהבי האומנות שביניכם יוכלו להנות מביקור ב-Villa Des Arts Casablanca. הגלריה המרשימה הזו פועלת על-ידי ארגון ללא מטרות רווח ומציג אומנות מרשימה מכל רחבי מרוקו.

מחפשים ארוחה חמה ליום קר? 
מסעדת Ricks' Cafe המפורסמת בעיקר בזכות הסרט Casblanca היא מקום מצוין. העיצוב והסגון של המסעדה כאילו אתם בשנת 1930. חוויה!

קזבלנקה בינואר

רבאט

עיר הבירה של מרוקו, רבאט, היא עיר מודרנית עם אווירה אירופאית. יש המון מה לראות ולעשות בה אפילו כשמזג האוויר קר. בימים סוערים תוכלו לבקר במוזיאון האומנות ברבאט. המוזיאון מצוין למשפחות וילדים שאוהבים ארכיאולוגיה. גולת הכותרת במקום היא דינוזאור עצום שהתגלה במרוקו בשנת 1979.

אם אתם מעוניינים במזכרות ובביקור אותנטי יותר – אסור לכם לפספס את המדינה של רבאט. תשוטטו ותהנו מהריחות, הרעשים וכל המקום הגועש הזה בזמן שאתם מחפשים מזכרות לחזור איתן הביתה.

רבאט בינואר

מרקש

איך אפשר בלי העיר מרקש? העיר הידועה ביותר במרוקו והמתויירת ביותר. מרקש מציעה שופינג, חיי לילה, שוק תוסס, מסעדות מצוינות – וכן, גם בתקופת החורף אתם תהנו ממנה.

בדרך כלל, מזג האוויר במרקש בינואר די נוח אבל יש גשמים מדי פעם בעיקר בבקרים ולפעמים בשעות הערב המאוחרות. כמובן, חובה לבקר בכיכר ג'מע אל פנא. במהלך היום הכיכר מלאה ברוכלים וסוחרים המציעים את הסחורה שלהם, ובשעות הלילה השוק נהפך לכיכר תוססת עם מוזיקה, אוכל ואומנות רחוב.

ביום קר תוכלו לבקר במוזיאון הצילום ולסייר בין קולקציה עצומה של צילומים מרחבי מרוקו במהלך ה-200 שנים האחרונות.

מרקש בינואר

דח'לה

מזג האוויר בדח'לה בינואר הוא בדרך כלל מצוין. טמפרטורת המים חמימה וזהו יעד מעולה לגלישת קייט או לכאלה שבא להם להתנתק קצת מהאורבניות של מרוקו. 

גם אם אתם לא גולשים, חוף הים הוא מקום מצוין להיות בו. השמש נעימה ובמהלך הלילה חוף הים מתמלא במדורות עם אנשים מסביב ששרים, רוקדים ונהנים אחד מהשני.

אם בא לכם קצת להתנתק מהחוף, תמיד תוכלו להגיע למדינה של דח'לה. המדינה עמוסה במוצרי עור, פריטי עץ ותוכלו להסתובב בה שעות בכיף באווירה רגועה.

מזג האוויר במרוקו בינואר הוא די נוח לרוב אך יכול להיות לא צפוי. כל עוד אתם מגיעים עם שכבות בגדים איתכם – אתם תסתדרו מצוין. אל תפחדו מהחורף ומהעובדה שזהו החודש הקר ביותר בשנה.
מרוקו בינואר זהו זמן מעולה לביקור!

פוסטים מובחרים

רוצים מידע על טיולים במרוקו? השאירו פרטים!

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.

הדרך למרוקו מתחילה כאן!

מלאו את כל הטופס כדי שנוכל לתכנן לכם את הטיול בהתאם.
דילוג לתוכן setTimeout(function(){ }, 3000);